Dubai çikolatasının mucidi konuştu. Hangi dönemde aklına geldi?
Sosyal medyada adeta fırtına gibi esen Dubai çikolatası, ev yapımı versiyonları ve marketlerde satılan çeşitleriyle dikkat çekerken bu çılgın tüketim furyası o kadar ileri gitti ki, bazı kişiler ürünü marketlerden çalmaya kadar yeltendi. Tüketiciler arasında büyük bir ilgi gören bu viral ürünün arkasındaki sır perdesi aralandı.
FİKİR SAHİBİ AKLINA NASIL GELDİĞİNİ AÇIKLADI
Dubai çikolatasının yaratıcısı, 38 yaşındaki Mısır asıllı İngiliz girişimci Sarah Hamouda, sosyal medyada paylaşılan bir röportajda ilham dönemini ve çikolatanın nasıl ortaya çıktığını anlattı. Hamilelik döneminde aşırı çikolata isteği duyduğunu belirten Hamouda, "Yediğim hiçbir çikolata bana yetmiyordu" diyerek o dönemdeki deneyimlerini aktardı.
ÇILGINCA DENEYİM: İSİM VE İÇERİK
Hamouda'nın yarattığı çikolata markası, üç farklı iç dolgusuyla dikkat çekiyor ve isminin Türkçe anlamı "Çılgınca inanılmaz bir deneyim" olarak biliniyor. Bu farklı tatları denemek isteyenler, evde kendi versiyonlarını yapmaya çalıştı. Ancak bazı kişiler, marketlerden ürünü çalmaya kadar gitti.
Dubai çikolatası neden bu kadar gündem oldu?
BAKLAVADAN İLHAM VE DUBAİ BAĞLANTISI
Röportajında, çikolatalardan birinin yapımında baklavadan ilham aldığını belirten Hamouda, "Neden Dubai?" sorusuna ise "Dubai, fırsatlar ülkesi" yanıtını verdi. Bu süreçte marka, sahte satıcılarla da mücadele etmeye başladı ve müşterilerini dolandırıcılara karşı uyardı.
SOSYAL MEDYADA BİR ANDA BÜYÜDÜ
Dubai çikolatası, influencer Maria Vehera'nın ürünü denediği videonun sosyal medyada paylaşılmasıyla büyük bir patlama yaşadı. Video, tam 93 milyon kez izlendi ve çikolatanın popülaritesini artırdı.