Avrupa ve Asyalıların Memleket Hasreti Çektikleri Lezzetleri Kapısına Getiriyor! Türk Şirket ABD'ye Açıldı
Çocukluklarından gelen mahalle bakkalından esinlenerek şirkete "Bakkal" ismini veren 3 Türk ortak, yıllık yüzde 310'luk büyüme ile Amerika'da dikkat çekmeye başladı. Şirket yönetimine göre Bakkal, Amerika'da yaşayan dış ülke kökenli insanların aradığı gıda ürünlerini karşılama anlamında Amerika'daki bu konunun Amazon'u olma yolunda ilerliyor.
Uygulama üzerinden siparişleri alan şirket, depoları ve anlaşmalı marketler üzerinden istekleri temin ederek, evlere ekipleri ile bizzat dağıtımı gerçekleştiriyor. Kaliforniya merkezli operasyonun önümüzdeki kısa dönemde diğer eyaletlere de yayılması için planlama başladı.
“Amerika’da borsaya açılacağız”
2023 resmi bağımsız raporlarına göre 66 milyon dolarlık pazar değerine ulaşarak, melek yatırımcılara 20 kat değer kazandıran Bakkal'ın kurucu CEO'su Murat Karslıoğlu, şunları söylüyor:
- “Önümüzdeki iki yılda kullanıcımızı 4,5 milyona çıkarma hedefimiz var. Kısa sürede de Amerika'da borsaya açılacağız. ABD'nin 2030'da gıda ithalatı yarım trilyon doları aşacak. Bu da, Bakkal'ın bu pazarda büyük bir oyuncu olma potansiyelini gözler önüne seriyor."
Göçmen ve mültecilere iş imkanı sunuyor
Bakkal, sadece ekonomik getirisi yüksek bir girişim olmanın ötesinde, aynı zamanda sosyal-kültürel bir misyon da taşıyor. Göçmen ve mülteci topluluklarına yönelik iş ve kariyer imkanları bu göçmen toplumuna katkısını gösteriyor.
Türkiye'ye de açılıyor
2021'de kurulan Bakkal Corporation, son 6 aydır Türkiye'de de temaslarına başladı. Çok sayıda ihracatçıya sipariş veriliyor. Türkiye'den ihracatı daha artırmak ve işbirliği tavsiyeleri almak amacı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Ticaret Bakanlığı ile görüşmeler yapmak istediklerini belirten Bakkal yetkilileri yerel seçimlerden sonra ziyaretlerine başlayacaklar. Ayrıca, Türkiye'den de iş dünyasından bazı isimlerin Bakkal'a yatırım için görüşmelere başladığı belirtiliyor.