Seyahat izin belgesi nasıl, nereden alınır?

Seyahat izin belgesi nasıl, nereden alınır?

3 haftalık tam kapanma kararının ardından 'seyahat izin belgesi nasıl alınır? sorusunun cevabı merak ediliyor. Peki seyahat izin belgesi nasıl alınır, nereden başvuru yapmak gerekir? Detaylar haberimizde...

Seyahat izin belgesi almak isteyenler e-Devlet üzerinden ya da Alo 199 iletişim hattını arayarak işlem yapabiliyorlar. Vatandaşlar İçişleri Bakanlığına ait e-Başvuru ve ALO 199 sistemleri üzerinden ya da Valilik/Kaymakamlıklara doğrudan başvuru yoluyla Seyahat İzin Kurullarından izin almak kaydıyla özel araçlarıyla seyahat etme hakkı elde edebiliyorlar.,

Seyahat izin belgesi nasıl alınıyor?

Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet üzerinden yapılıyor. Bu belge Alo 199 iletişim hattını arayarak da yapılabiliyor.

Öncelikle T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile e-Devlet sistemine giriş yapılması gerekiyor.

Daha sonra açılan sistem üzerinden yeni başvuru linkine girilmesi gerekiyor. Ardından açılan sekme üzerinden başvuru türü ve belge türü seçilerek işleme devam ediliyor.

Onay verilmesi halinde SMS geliyor
Başvurususu olumlu sonuçlananlar otogar veya havalimanlarında oluşturulan başvuru masalarından vatandaşlık numaraları ile doğrulama yapıldıktan sonra kabul ediliyor.

E-devlet şifresi nasıl alınır?

e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden şifre güvenliği önemlidir. Bu nedenle PTT'den alınan şifreler ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile verilmektedir.

e-Devlet şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz.

Şifrenizi unuttuysanız ve daha önce cep telefonu numaranızı www.turkiye.gov.tr'ye kaydedip, doğruladıysanız, PTT'ye gitmeden yeni bir şifre oluşturabilirsiniz. Mobil imza veya elektronik imza kullanıcısı iseniz bunlardan biri ile de sisteme giriş yapabilir, dilerseniz şifre oluşturabilirsiniz.