Nüfusun yarısı indirim peşinde

Nielsen IQ Türkiye araştırmasına göre tüketicilerin yüzde 57’si sadece yiyecek barınma gibi temel ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Tüketicilerin yüzde 45’i sadece indirimli ürünleri, yüzde 44’ü ise market markalı ürünleri alıyor.

Yayınlanma:
Güncelleme: 01 Aralık 2021 08:17
Nüfusun yarısı indirim peşinde

Yüksek enflasyon ve kurlarla birlikte ardı arkası kesilmeyen zamlar, vatandaşın bütçesini eritirken, 10 tüketiciden neredeyse 5'i sadece promosyonlu ürün alabildiğini açıkladı. Pandeminin vatandaşın yüzde 65'inin bütçesini etkilediğini ortaya koyan Nielsen IQ Türkiye araştırmasına göre, tüketicilerin yüzde 57'si ise sadece yiyecek barınma gibi temel ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Tüketicinin ekonomik durumunda yaşanan bu sarsıntı, indirimli ürünler ile market markalı özel ürünlere talebi artırırken, tüketicilerin yüzde 45'i sadece indirimli ürünleri, yüzde 44'ü ise market markalı ürünleri aldığını ortaya koydu. Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği adına yapılan araştırmaya göre, her 5 tüketiciden 1'i geçen yıla oranla daha fazla market markalı ürün satın alıyor.

Alışkanlıklar değişti

Sözcü'den Sayime Başçı'nın haberine göre, Tüketici çoğunlukla haftalık alışverişe dönerken, tüketicilerin yüzde 75'i alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtti. Yüzde 41 mümkün olduğu kadar haftalık ya da aylık sabit bir bütçeye bağlı kaldıklarını, yüzde 36 ise hane harcamalarını tüm alanlarda sürekli yeniden değerlendirdiklerini açıkladı.

Özel marka satışı büyüdü

Tüketicinin gündemindeki en önemli sorunun enflasyon ve devam eden zamlar olduğunu kaydeden PLAT Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İmer Özer, “Market markalı ürünler olmasaydı enflasyon rakamları mevcut seviyelerin çok üzerine çıkardı” dedi. Özer, ilk 9 aylık döneminde özel markalı ürünlerin cirosunun yüzde 30 arttığını belirtti.

Ucuzsa alınabilir

Tüketicilerin yüzde 57'si daha ucuz olduğu için market markalı ürünleri tercih ettiğini açıklarken, bu ürünlerin sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri pazarındaki ciro payı yüzde 22'ye yükseldi.