Bilim insanları, bunamayı sanal gerçeklikle teşhis eden bilgisayar oyunu konusunda ciddi adımlar atmaya devam ediyor.
Akıllı telefon uygulamasının halen 3 milyon takipçisi olan "Sea Hero Quest VR" isimli oyunda bir botun kaptanlığını yapıyorsunuz. Amaç, yön duygusunu kullanarak, karmaşık su yollardan, ıssız adalardan ve buz tutmuş okyanuslardan geçip alanın krokisini çıkarmak. Hatta sosisli sandviç seven deniz canavarlarını beslemek.
BBC Sağlık ve Bilim Muhabiri James Gallagher imzalı habere göre; bu sadece bir oyun değil. Siz oynarken veriler sinirbilimciler tarafından daha sonra değerlendirilmek üzere toplanıyor.
Bilgisayar oyunu programcısı Glitchers şirketinden Max Scott-Slade, oyun için İngiltere'deki University College London'dan ve İsviçre'deki ETH Zurih'ten bilim insanlarıyla çalıştı. Max Scott-Slade BBC'ye yaptığı açıklamada, "Normalde sıkıcı ve laboratuvar merkezli olan bir konuyu kamuya olabildiğince eğlenceli bir şekilde sunmak çok ilginç" dedi.
Scott-Slade, "Oyunun bizim için anlamı daha zengin verilere ulaşmak. Sanal gerçeklik versiyonuyla 15 kat daha fazla veriye ulaşıyoruz çünkü başın nereye baktığı ve botun nereye ilerlediğini ayırıyoruz" diye konuştu. Erkeklerin yön duygusu daha iyi İlk oyunun bulguları 2016 yılında sinirbilimcilerin uluslararası toplantısında sunuldu. Bulgular insanların gençlik çağlarından sonra yön duygusunun giderek zayıfladığını gösterdi.
Bulgular, erkeklerin yön duygusunun kadınlara göre biraz daha iyi olduğunu ortaya koydu. Ayrıca İskandinav ülkeleri dünyanın geri kalanına göre daha iyi performans sergiledi.