İstanbul Havalimanı CEO’su olay yerinde anlatıyor: O gün uçaklar nasıl kara saplandı

İstanbul'da yoğun kar yağışı sonra İstanbul Havalimanı'nda mahsu kalan uçaklarla ilgili gündeme gelen görüntülerden sonra İGA'nın CEO'su Kadri Samsunlu gazeteci İsmail Saymaz 'ın sorularını yanıtladı.

İstanbul'da yaşanan kar esareti sonrası, İstanbul Havalimanı ve uçaklarda mahsur kalan insanlar günlerce konuşuldu. Daha önce havalimanında mahsur kalan uçakların görüntülerini kamuoyuyla paylaşan ve İstanbul Havalimanı'nın işletmecisi İGA'nın CEO'su Kadri Samsunlu ile konuşmalarını aktaran gazeteci İsmail Saymaz, o gün yaşananların ayrıntıları aktarmıştı.

Saymaz kar felaketinin yaşandığı gün, uçuşa hazırlanan 10 uçağın, içerisinde 1500 yolcuyla sekiz saat boyunca pistte beklediğini, 20 bin yolcunun da yollar kapandığı için havalimanında mahsur kaldığı belirtmişti.

Bugün İstanbul Havalimanı'nda tam da uçakların kaldığı noktada Samsunlu ile tekrar bir araya geldi. Uçakların nasıl kara saplandığını Anlatan Samsunlu şu ifadeleri kullandı;
"Bu bölgede o gün saat 1'de 10 tane uçak bekliyordu. Bu uçakları biz De-icing'e (uçakların sefer öncesi buzlanmaya karşı alkol ve glikoz karışımı bir sıvıyla yıkanması) alıp direk piste alıp kaldırıyoruz. Kar o dönemde o kadar hızlı bastırdı ki bu 10 tane uçağa de-icing'de yapılamadı, çıkarılamadı. Neden? Öncelikle yoğun kar yapışı ile birlikte kar birikmesi arttı. Görüş uzaklığı 0 km'ye kadar düştü. Siz bir video gösterdim. Saat 02:00 civarı çekildi. Göz gözü görmeyen zaman o. Biz buraya geldiğimizde 10 santimetreye kadar kar vardı.

Biz bu uçaklara müdahale etmek için şunu bekledik. Birincisi, görüş mesafesinin artması gerekiyor. İki burası ile terminal arasındaki 6 kilometrelik servis yolu servis yolu üzerinde bu yolcuğu indirdikten sonra durmayacaklar ve terminale ulaşmaları konusunda hiç bir sorun yaşamayacaklarına emin olmayı bekledik. Buraya otobüslerin ve merdivenlerin gelmesini sağlayacak şekilde karın ezilmesi gerekiyordu. "