En eski atalarımız sanılandan bir milyon yıl daha yaşlı

Yapılan yeni bir araştırma, insanlığın en eski atalarından bazılarına ait fosilleşmiş kalıntıların, bilim insanlarının düşündüğünden çok daha eski olduğunu gösteriyor.

Modern test yöntemlerinin uygulandığı yeni bir araştırma çalışması, ilk insan topluluğunun 3,4 ila 3,7 milyon yıl önce yeryüzünde dolaştığını kanıtlıyor.

Evrime dair yaygın anlayışları yeniden şekillendirecek

Bu tespit edilen yeni zaman çizelgesinin, insan evrimine ilişkin yaygın anlayışları yeniden şekillendirebileceği düşünülüyor. Yeni araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlar, atalarımızın ilk insanlara evrimleşmesi için artık daha fazla olası yol olduğunu gösteriyor.

2,6 milyon yıllık olduğu düşünülüyordu

Bilim insanları yıllar boyunca Johannesburg yakınlarındaki Sterkfontein mağaralarında keşfedilen Australopithecus africanus fosil türünün aşağı yukarı 2,6 milyon yıllık olduğuna inanıyordu.

Ancak yeni radyoaktif yaş tespit etme teknikleri, aralarında antik mağara kadını Bayan Ples'in de bulunduğu fosillerin aslında düşünülenden bir milyon yıl daha yaşlı olduğunu gösteriyor.

Binlerce yıl Güney Afrika mağaralarında gömülü kaldılar

Sözkonusu fosiller binlerce yıl boyunca insanlığın beşiği olarak bilinen Güney Afrika mağaralarında gömülü kaldı.

Bu yeraltı kompleksi, 1947 yılında keşfedilen Bayan Ples lakaplı erken dönem mağara kadınına ait fosil kalıntısı da dahil olmak üzere, dünyanın başka hiçbir yerinde görülmemiş en çok erken dönem insan kalıntısını ortaya çıkarmıştı.

Günümüz insanından çok daha kısaydılar

Smithsonian Müzesi'ne göre, iki ayakları üzerinde yürüyen bu tür, günümüz insanından çok daha kısaydı. Erkeklerin boyu ortalama 138 cm iken kadınların boyu ise ortalama 115 cm idi.

halktv.com.tr DIŞ HABERLER