Son yıllarda özellikle gençler arasında elektronik sigara kullanımında bir artış görülüyor. Özellikle renkli, aromalı, tek kullanımlık sigaralar revaçta. BBC'nin haberine göre; İngiltere’deki King's College London'dan Psikiyatri, Psikoloji ve Nörobilim Enstitüsü ekibi, İngiltere'de elektronik sigara kullanımına ilişkin türünün en büyük incelemesini yapmak üzere Sağlık ve Sosyal Bakım Bakanlığı tarafından görevlendirildi. Araştırmacılar, elektronik sigaranın sigaradan daha güvenli olduğunu ancak uzun vadeli etkilerinin hala bilinmediğini söylüyor.
İki katına çıktı
Action on Smoking and Health (ASH) tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, 11-18 yaş arası kişilerde elektronik sigara kullanımı 2020'de yüzde 4 iken, 2022'de bu oran yüzde 8.6'ya ulaşarak iki katına çıktı. Bununla birlikte, aynı yaş grubu için sigara içme rakamları 2020'de yüzde 6.7'den 2022'de yüzde 6’ya hafif bir düşüş gösterdi. Genel olarak, İngiltere'de yaklaşık altı milyon sigara içicisi ve yaklaşık dört milyon elektronik sigara içicisi olduğu biliniyor.
Tek kullanımlık e-sigaralar ve yeniden kullanılabilir kitler de dahil olmak üzere elektronik sigara ürünleri, bağımlılık yapıcı doğası nedeniyle ambalaj üzerinde reklamı yapılan nikotini içeriyor. Kısa ve orta vadeli elektronik sigara kullanımının sağlık sorunlarına neden olduğuna dair önemli bir kanıt yok ancak uzun vadeli etkileri bilinmiyor.
‘Risksiz olma ihtimali çok düşük!’
Çalışmanın başyazarı, tütün bağımlılığı konusunda uzman Prof Ann McNeill, elektronik sigara sıvısının akciğerlere sürekli solunmasının bir etkisi olacağından, elektronik sigaranın ‘risksiz olma ihtimalinin çok düşük’ olduğunu söyledi. "Hiç sigara içmemiş olan herkesin elektronik sigara ya da sigara içmesini kesinlikle önermiyoruz" dedi.
TikTok gençliği moda gibi görüyor
Araştırmacılar, çocukların elektronik sigaraya başlamasını engellemek için daha fazla şey yapılması gerektiğini söylüyor. Araştırmacılar, tek kullanımlık elektronik sigara ürünlerinin daha sık denetlenmesi gerektiğini de sözlerine ekledi. Tek kullanımlık elektronik sigaraların gençler arasındaki popülaritesi sosyal medya ile ilişkilendirildi, TikTok gençlerinin yeni elektronik sigara aromalarını deneyip bunları bir moda aksesuarı olarak kullandıkları belirtildi.