Doğuş Grubu'na ait Grand Hyatt Otel'de 'coronavirüs vakası otel çalışanlarından saklandı' iddiası

Grand Hyatt Otel İstanbul'da, coronavirüs şüphesi olduğu ve çalışanlardan saklandığı, otelin bu sebeple kapatıldığı iddia edildi.

Yayınlanma:
Güncelleme: 23 Mart 2020 22:10
Doğuş Grubu'na ait Grand Hyatt Otel'de 'coronavirüs vakası otel çalışanlarından saklandı' iddiası

Doğuş Grubu’na ait otellerden Grand Hyatt Otel İstanbul'da, coronavirüs şüphesi olduğu iddia edildi. Otel cuma günü otel operasyonlarını durdurdu. Ertesi gün ulusal basına yansıyan bir haberde otelin karantina altına alındığı belirtiliyordu.  

Patronların Ensesindeyiz Dayanışma Ağı'nın ulaştığı bilgilere göre, otelin iş yeri hekimi ve hemşiresinde coronavirüs tespit edildiği öğrenildi. 

Grand Hyatt Otel’de çaışan bir işçi şunları söyledi:

“Akşam evime gittiğimde televizyondan çalıştığım otelin karantinaya alındığını öğrendim. İş yeri hekimi ve hemşire virüse yakalanmış, otelde konaklayan misafirlerden biri bulaştırmış onlara da. Şok oldum. Hâlbuki daha dün akşam oradaydık ve amirlerimiz bize hiçbir şeyden bahsetmediler, tam tersine bizi otelde hiçbir ize rastlanmadığına dair ikna etmeye çalıştılar.”

Otel yönetimi operasyonel departmanlardan durumu saklamış

“Hafta başından beri beyaz yakalı arkadaşların çalıştığı ofisler kapalıydı zaten. Ama anlayamadık. Müdürler de ortalıklarda yoktular. Bize hiçbir bilgi verilmedi. Sınırlı sayıda personelle otel işletiliyordu. Cuma günü olduğunda housekeeping departmanında çalışa bir arkadaşın rahatsızlanıp koronavirüs şüphesiyle hastaneye kaldırıldığı bilgisi geldi. Ancak bu bilgi nasıl olduysa söz birliği edilmişçesine çarpıtıldı. Ardından müdürler apar topar toplantı aldılar ve oteli kapadılar. Bize de bu yapılanın tedbir amaçlı olduğu, otelde kimsede virüs çıkmadığı, söylentilere inanmamamız gerektiği söylendi. Durumdan haberi olan birçok arkadaşın bunu gizlemesi yönünde tembih edildiğini düşünüyorum.”

Patronların Ensesindeyiz Grand Hyatt Otel İş yeri Komitesi konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları belirtti:

“Anlıyoruz ki otel yönetimi hafta başından beri bu gerçeği gizlemiş bizden ve idari personele tedbir aldırmış yalnızca. Geri kalan arkadaşlarımızın sağlığı hiçe sayılmış. Genel müdür bile otelde kaldığı odasına stok yaptırmış ama biz bu koşullarda otele gidip gelmeye ve “müşterilerle” temas etmeye devam ettik. İşçilerinin sağlığını hiçe sayan Grand Hyatt Otel patronuna sesleniyoruz. Otelde son süreçte yaşanan olaylar geriye dönük olarak aydınlatılsın.”

Öte yandan PE Dayanışma Ağı'nın haberine göre, Grand Hyatt Otel İstanbul yönetimi ‘Turizm Ajansı’ isimli sitede (https://www.turizmajansi.com/haber/grand-hyatt-istanbul-iddialar-hakkinda-ne-dedi-h36810) otelle ilgili iddiaları “rezervasyon bölümündeki bir görevlinin” ağzından yalandı.

PE yalanlamanın ardından yönetime şu soruları sordu:

1)     Şu an koronavirüs pozitif tanısıyla yoğun bakımda bulunan otelin iş yeri hekimi hangi tarihte hastaneye kaldırılmıştır? Bu tarihten itibaren otel neden tahliye edilip karantinaya alınmamış ve konuyla ilgili Grand Hyatt çalışanlarının “tamamı” bilgilendirilmemiştir?

2)     16 Mart 2020 tarihinden itibaren otelin ofis ekibinin tedbir amaçlı otele gelmediği doğru mudur? Doğruysa, oteldeki diğer çalışanlara neden böyle bir tedbir kararı uygulanmamıştır?

3)     Yine 16 Mart günü ve onu takip eden günlerde otel gelen müdürü otelde kaldığı odasına hangi duyum(!) sonucu gıda stoku yaptırmıştır? Bu stoku yapan otel işçileri kendilerine yönelik tehlikeden bihaberken müdürün hayatını güvenceye alması normal midir?

4)     20 Mart Cuma günü otelde çalışırken koronavirüs şüphesiyle hastaneye kaldırılan housekeeping ekibinden kadın arkadaşımızın durumu neden bizlerden gizlenmiştir?

5)     21 Mart akşamı ulusal basına yansıyan görüntülerde otelin, doktor ve hemşirede çıkan koronavirüs nedeniyle karantinaya alındığı, onlara da bu virüsün otelde konaklayan bir turistten geçtiği doğru mudur? Doğruysa, otelin kapanması için –işçilerin hayatı hiçe sayılarak– işlerin bu noktaya gelmesi mi beklenmiştir?