Araba Camındaki Siyah Noktalar İşte Bu Yüzden Çok Önemli

Araba Camındaki Siyah Noktalar İşte Bu Yüzden Çok Önemli
Araba camlarının kenarlarında bulunan ve genellikle benekli şekilde tasarlanan siyah şeritlerin ne işe yaradığını merak ettiniz mi? Frit adı verilen bu şeritler, sağlıklı bir sürüş için muazzam öneme sahipler.

Birçok araba sahibinin otomobillerin cam bölümünde görülen siyah benekli şeritlerden haberi olsa da, bu noktaların ne işe yaradığına dair bir fikri bulunmamakta.

Güvenli bir sürüş için hayati öneme sahip olan bu şeritlere aynı zamanda 'frit' adı veriliyor. Otomobil teknolojisinin ilk gelişmeye başladığı 1950 ve 1960'lı yıllarda, araçların önünde bulunan cam paneli sabit tutabilmek adına metal çerçeveler kullanılmaktaydı.

Gelişen teknoloji ile bu kaba görüntüye sahip çerçeveler yerini yapıştırıcı özellikli şeritlere bıraktı. Aslında devrim niteliğinde olan bu değişime günümüzde mütevazı bir arabada da lüks bir arabada da rastlamak mümkündür.

EĞER SİYAH ŞERİT OLMAZSA FELAKET YAŞANABİLİR

Çocuklar ya da araba hakkında fikir sahibi olmayan insanlar tarafından genellikle bir fazlalık olarak görülen bu siyah şeritler, bazen tırnaklar yardımıyla çıkarılmaya çalışılsa da, firmalar üretim aşamasında flitlerin hayati öneminin farkında olduğundan, söz konusu şeritleri sökülemez şekilde tasarlamaktadır.

siyah33.jpgCamdan kazımanın mümkün olmadığı bu şeritler, yapıştırıcının cama daha iyi tutunmasını sağlar, bunu da yüzeyde "oymalar" oluşturarak onları daha pürüzlü hale getirerek mümkün kılar. Yapıştırıcı görünmediği için çirkin görünümün de önüne geçilir.

ARABA CAMININ PATLAMASINI ENGELLİYOR

Camı çerçeveye yapıştıran üretan dolgu macunu, bu siyah bandın altında kaldığı için Güneş'in yaydığı ultraviyole ışınlarından korunur. Bu sayede yapışkanın erimesi önlenir ve camların sıkıca tutunmasını engelleyecek bir tehlikenin önüne geçilir. Ayrıca camın sağlam tutunması sayesinde içeriye yağmur suyunun girmesi önlenir.

serit1.jpegCam ve şerit arasında küçülen noktaların tasarımı ise noktaların siyah oldukları için camın diğer kısımlarına göre daha fazla ısınmasından kaynaklanıyor. Bu tasarım, sıcaklığı cama dengeli dağıtarak camda oluşacak optik bozulmayı veya merceklenmeyi azaltır. Ön camda daha fazla olmasının nedeni de bozulmayı minimuma indirmek içindir.

Ayrıca eğer bu yumuşak geçiş olmasaydı, oluşacak keskin renk farkı estetik görünmezdi ve uzaktan bile fark edilirdi. Bu sayede geçiş daha ince olduğu için estetik bir görünüm de sağlanır.