Doğuş Holding'e bağlı Grand Hyatt Otel işçisi anlattı: Siz önce bu ihmallerin hesabını verin
Doğuş Holding, coronavirüs günlerinde iş yerlerinde alınan önlemlere ilişkin bir açıklama yaptı. Holding geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada kendisine bağlı otellerde sağlık emekçilerini ağırlayacağını duyurdu. Yapılan açıklamada virüse karşı mücadele eden sağlık çalışanlarına teşekkürlerin sunulurken “Bu sürecin birlik beraberlik ve dayanışma içinde toplum olarak hep birlikte üstesinden geleceğimize de kalpten inanıyoruz. Çalışanlarımızın ve misafir edeceğimiz sağlık personelimizin güvenliğini ve sağlığını önceliğimiz olarak görüyor, bu nedenle en üst düzeyde hijyen ve dezenfektasyon uygulamalarımıza devam ediyoruz.” denildi.
Ancak Doğuş Holding geçtiğimiz günlerde, Grand Hyatt Otel'de vaka görülmüş olmasına rağmen otel çalışanlarını çalıştırmaya devam etmişti.
Doğuş grubun sahibi olduğu Grand Hyatt Otel, salgınla birlikte büyük bir skandala sahne olmuş, idari kadro kendini korumak için daha salgın söylentisi çıkar çıkmaz otelen uzaklaşırken, otel işçileri çalıştırılmaya devam edilmişti.
Patronların Ensesindeyiz Dayanışma Ağı'nın ortaya çıkardığı olayda işçiler tedirginliklerini dile getirmişti.
Grand Hyatt Otel’in doktoru ve sağlık personelinin Covid-19 testlerinin pozitif çıkması ve olayın ulusal basına üzerine otel faaliyetlerini durdurulmuştu.
İşte hala burada çalışmaya devam eden bir işçinin anlattıkları:
19 Mart’ta işe gittiğimde otelde bir şeylerin ters gittiğini gözlemledim. Otelde beyaz yakalı bir çalışana denk gelmemiştim. İnsan Kaynakları ofisi bile kapalıydı. Kendi departman müdürümüz ise bir önceki gün rapor alıp otelden bir süre ayrıldığını bildirmişti. Olan biteni diğer personel arkadaşlar ile görüştüğümde birçok mutfak malzemesinin imha edilmek üzere çöpe atıldığını öğrendim. Ertesi gün bize baş aşçı otelin bir süre kapalı kalacağını bildirdi. Oteli toparlayıp terk etmemiz gerektiği bilgisini verdi.
Akşam eve geldiğimde bir arkadaşımdan işyeri hekiminin virüs nedeni ile yoğun bakımda olduğunu öğrendim. Detaylı bir araştırma yaptığımda doktorun başka bir otelde daha çalıştığını ve o otelde Covid-19 virüsü taşıyan bir misafir ile ilgilenirken virüse yakalandığını, yine o diğer otelde çalışan yaklaşık 8-10 kişinin de Covid-19 teşhisi ile karantinada olduğunu öğrendim.
Birkaç gün sonra da otel hemşiresinin yoğun bakımda olduğunu öğrendim. 21 Mart’ta Show TV’de çıkan haberlerde de otelin karantinaya alındığını öğrendim. Daha sonra yetkililer ile görüştüğümde otelde böyle bir durumun olmadığını, haberlerin asılsız olduğunu iddia ettiler. Evinizde kalın tekrar işe döneceğiz dediler fakat bizlerin akıbetinin ne olacağına dair bir bilgi paylaşmadılar. Maaşlarımız, sosyal haklarımız ne olacak hiçbir bilgimiz yoktu. 29 Mart’ta otelden yapılan açıklamada otelde sağlık çalışanlarının konaklayacağı bilgisi paylaşıldı. Her departmandan 3-5 kişi çalıştırılacağı söylendi. Geriye kalan personelin ise Mart ayı için tam maaş alacağı, geriye kalan belirsiz bir zaman diliminde de kısa çalışma ödeneğinden faydalanacağı bildirildi. Ben ve benim gibi kısa çalışma ödeneğine hak kazanmayanlar için ise hiçbir açıklama halen yapılmadı. İşkur’dan çıkacak neticeye göre bize geri dönüş sağlanacağı söylendi. Hala bir haber almış değiliz, bekliyoruz. Şimdi kalkmış otelde sağlık çalışanlarını konaklattırdıkları için reklam yapıyorlar. Siz önce bu ihmallerin hesabını verin, bizim sorunlarımızı nasıl çözeceksiniz onu söyleyin.