Lüks saat devinde kayış koptu
Lüks ve yüksek fiyatlarıyla pek çok kişi için erişilmez olan saatler üreten Rolex, hedefe çocuklar için saatler üreten küçük bir şirketin markasını koydu.
İngiliz yayın kuruluşu BBC, "Bir şirketin köklü bir markasını korumak istemesi son derece mantıklı. Ancak Rolex'in tüketicilerin 25 dolarlık renkli bir saati 10 binlerce dolar daha pahalı olan lüks bir saatle karıştırma ihtimali konusunda gerçekten endişelenmesine gerek var mı" diye sordu.
BBC'ye göre Oyster & Pop, Emma Ross-McNairn ve kız kardeşi Sarah Davies'in 2020 yılında Covid-19 salgını nedeniyle işlerini kaybetmelerinin ardından kurdukları küçük bir aile işletmesi. Şirket, çocuklara dijital olmayan ekranlarda zamanı nasıl okuyacaklarını öğretmek için tasarlanmış parlak renkler ve ek metin ve işaretler içeren analog duvar saatleri de dahil olmak üzere eğitim ürünleri satıyor.
chip.com.tr'nin haberine göre bunları Amazon'da yaklaşık 25 ila 30 dolar arasında bulmak mümkün.
Şirketin ismi Oyster & Pop, ailenin İngiltere'de büyüdüğü Oyster Bend adlı yoldan esinlenilerek konulmuş. Ancak geçen yıl 8 milyar doların üzerinde bir değere sahip olan ve lüks ile eş anlamlı bir şirket olan Rolex'in sorun yaşadığı şey bu benzersiz ismin ta kendisi.
Rolex soldaki fotoğrafta görünen çocuk saatinin, markasını zedelediğini iddia ediyor.
Oyster & Pop, Oyster Perpetual'a karşı
Rolex'in en tanınmış saat modellerinden biri olan Oyster Perpetual, adını şirketin, içindeki hassas mekanik mekanizmayı korumak için suyu ve tozu dışarıda tutan hava geçirmez şekilde kapatılmış bir kasaya sahip ilk modelinden alıyor.
Rolex'i temsil eden avukatlar Oyster & Pop'un adını, logosunu ve web sitesi de dahil olmak üzere tüm markasını değiştirmesini istiyor. Çünkü saat üreticisi, bir saate 5 bin dolar verecek durumda olmayan ortalama tüketicinin Oyster & Pop'un saatlerinin İsviçreli şirketle ilişkili olduğunu veya doğrudan ondan geldiğini düşünmesinden endişe ediyor.
Kız kardeşler, saat üreticisine Rolex'in iddialarının neden haksız olduğunu düşündüklerini vurgulayan 9 sayfalık bir mektupla yanıt verdi ve hatta Oyster & Pop'un asla yetişkinlere yönelik bir saat üretmeyeceği ve markanın adını asla sadece Oyster olarak değiştirmeyeceği konusunda bir anlaşma teklif etti. Ancak Rolex'in avukatları geri adım atmıyor ve Business Matters'a göre Ross-McNairn, Rolex'in taleplerine uymak için Oyster & Pop'un tüm markasını değiştirmenin küçük işletmeleri için dayanılmaz bir mali yük olacağını söylüyor.
Aslında bu iki şirket daha önce de yasal olarak karşı karşıya gelmişti. Rolex daha önce Oyster & Pop'un yasal olarak savunamayacağı kadar pahalı olan bir ticari marka anlaşmazlığı yoluyla kız kardeşlerin saatleri için Amerika Birleşik Devletleri'nde bir ticari marka almalarını engellemişti. Daha sonra kız kardeşler Rolex USA'in hukuk ekibinin ticari marka başvurularını "saatler için Uluslararası Sınıf (IC) 14'ten IC28 Oyuncaklar ve Oyunlar" olarak değiştirme talebine uydular, ancak Rolex görünüşe göre bunun artık yeterli olmadığına karar verdi ve şimdi şirketin tamamen yeniden markalanmasını talep ediyor.
Miley Cyrus'ten atar gider, klibi de 14 kez aldatıldığı evde çekti
Shakira, aldatıldığını böyle öğrenmiş
Shakira atarlı şarkılardan para basmış
Pique listeyi tamamlıyor, sırada beynini çalıştırmak mı var?