Görüntüler mide bulandırmıştı! Büyük skandal sonrası Oba Makarna'dan açıklama

Sosyal medyada bozulmuş ve böceklenmiş buğday irmiğine ait görüntülerin paylaşılması sonrası Oba Makarna'dan açıklama geldi. Gaziantep'te üretim yapan Oba Makarna'nın, son kullanma tarihi geçmiş ve kurtlanmış irmikleri Afrika ülkesi Tanzanya'ya ihraç ettiği iddia edildi. Ürünleri satın alan Tanzanya firması, irmiklerin kurtlandığını belirleyip teslim almadı.

Sosyal medyada bozulmuş ve böceklenmiş buğday irmiğine ait görüntülere ilişkin Oba Makarna'dan açıklama geldi.

Sosyal medyada paylaşılan bozuk ve böceklenmiş buğday irmiği görüntülerine ilişkin Oba Makarna'dan açıklama geldi.

oba.jpeg

Olayın Gelişimi:

Gaziantep'te üretim yapan Oba Makarna'nın, son kullanma tarihi geçmiş ve kurtlanmış irmikleri Afrika ülkesi Tanzanya'ya ihraç ettiği iddia edildi.

Ürünleri satın alan Tanzanya firması, ürünlerin kurtlandığını belirleyerek teslim almadı.

Bozuk ürünler ikinci kez nakliye bedeli ödenerek Mersin Limanı'na getirildi.

Gümrük memurları ürünlerin kurtlanmış olduğunu tespit etti ve işlem başlattı.

Yapılan incelemede ürünlerin ihraç kaydının sahte olduğu ortaya çıktı.

Oba Makarna'nın daha önce de Sakarya'da benzer bir sorun yaşadığı belirlendi.

Oba Makarna'nın Hindistan'dan getirdiği buğdayda "Hint Sürmesi" adlı hastalık bulunmasıyla da gündeme geldiği ortaya çıktı.

oba2.jpeg

Oba Makarna'nın Açıklaması:

Oba Makarna, konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

Görüntüler ihraç edilen buğday irmiğine ait olup, Afrika'da bir üreticiye özel olarak üretilmiştir.

Yarı mamul olan bu ürünün üreticiye 30-40 gün içinde ulaşması gerekmektedir.

Aktarma limanındaki gemi acentalarından kaynaklı gecikme nedeniyle ürünün üreticiye zamanında ulaştırılamaması, ürünün menşei olan ülkeye geri getirilmesine sebep olmuştur.

Geri getirilen ürünün imhası için gerekli işlemler başlatılmış olup, ürün bedeli sigorta şirketi tarafından karşılanmıştır.

oba3.webp

Açıklamaya Tepkiler:

Oba Makarna'nın açıklaması sosyal medyada tepkilere neden oldu. Kullanıcılar, firmanın yaşanan sorunun sorumluluğunu başkalarına atmaya çalıştığını ve açıklamada tutarsızlıklar olduğunu savundu.