Beş dakikada 300 kilometre şarj edildi: Süper pil yakında gerçeğe dönüşecek
Tayvanlı pil uzmanı ProLogium, 2016'dan beri Mercedes-Benz'in ortağıdır. Hedef, Stuttgart otomobil üreticisinin gelecekte tamamen elektrikli modellerinde kullanılacak katı hal pillerinin ortak geliştirilmesidir. Artık işbirliğinin meyvesini verdiği görülüyor. Aralık ayında TÜV Rheinland, ProLogium'un halihazırda oldukça heyecan yaratan yeni bir araba aküsünü onayladı.
Bu yarı iletken pilin enerji yoğunluğu, geleneksel lityum-demir-fosfat (LFP) pillerden neredeyse %80 daha yüksektir. Bu, yalnızca aynı menzilde ağırlıkta önemli bir azalma değil, aynı zamanda şarj süresinde de keskin bir azalma anlamına gelir. Yüzde 83'ten fazla kısaltıldı. Porsche Taycan veya Kia EV6 gibi elektrikli otomobillerin üst düzey modelleri yakın zamanda 300 kilometrelik bataryayı 20 dakikada şarj edebilirken, yeni yarı iletken bataryayla bu 5 dakikada mümkün olacak. Gelecekte, elektrikli bir otomobilin şarj istasyonunda durması , içten yanmalı motorlu bir otomobilin benzin istasyonunda durmasından daha uzun sürmeyecek. Ayrıca bir sonraki şarj durağı, hızlı sürüş sırasında bile yalnızca 1.000 kilometreden fazla sürüşten sonra olacaktır.
YENİ PİL PİYASADA DEVRİM YARATABİLİR
ProLogium kurucusu Vincent Yang, bu başarıyı uzun vadede pazarı değiştirecek bir "dönüm noktası" olarak nitelendirdi. Şirket, 18 yıl önceki kuruluşundan bu yana, artık "sertifikalı bir gerçekliğe" dönüşen bu yenilik üzerinde çalışıyor. Yang, açıklamasında bu çalışma maratonunda aşılması gereken teknik engellere de değindi. Şirket, diğer şeylerin yanı sıra, elektrikli otomobil aküleri için ayırıcısız seramik katmanlar ve %100 kompozit silikon anotlar geliştirmeyi başardı.
ELEKTRİKLİ ARABALARA GÜÇ SAĞLAMAK İÇİN ÖNEMLİ BİR SIÇRAMA
Katı hal pilleri, e-mobilite için geleceğin teknolojisi olarak kabul ediliyor. Muazzam enerji yoğunlukları sayesinde yalnızca daha uzun menzil ve daha hızlı şarj sağlamakla kalmıyorlar , aynı zamanda son derece güvenli, dayanıklı ve kaynak tasarrufu sağlıyorlar. Avrupalı otomobil üreticileri için bu teknoloji aynı zamanda pil geliştirme yarışında CATL veya BYD gibi Çinli rakipleri yakalamak için de bir fırsat.
Pil, elektrikli otomobilin tamamının fiyatını belirlemede hala belirleyici bir unsur olduğundan, pek çok uzman, pilin küresel rekabette önemli bir bileşen olduğunu düşünüyor. Bu, gerekli uzmanlığın yanı sıra, bağımlılığı en aza indirmek amacıyla kullanılan hammaddeler ve bunların bulunabilirliği sorunuyla da ilgilidir.