Yapay Zeka Bu Meslekleri Tarihe Karıştıracak

Yapay Zeka Bu Meslekleri Tarihe Karıştıracak
Yapay zeka geliştikçe, popülerleşen meslekler ve tarihe karışacaklar daha da görünür hale geldi. Uzmanlara göre, “çalışmanın temelini insan oluşturur” geleneği artık geçerli değil. Bunun en belirgin örneğini ise, insansız sorun halleden iş modelinde görmek mümkün.

Hayatımızda giderek yer edinen yapay zeka birçok meslek kolunu da tehdit eder hale geldi. Marka Geliştirme Uzmanı Berat Kızılel, yapay zekanın yok edeceği meslekler arasında tasarım, yazılım, muhasebecilik ve kasiyerliği gösterdi.

Kızılel özetle şunları kaydetti:

"Herhangi bir iş kolunun dijital üzerinde sonuçlandırılmasının kolay yanları vakit kazandırmak gibi görünse de dünyanın bu durum üzerinde uzun vadede iyiye gitmediği bir gerçek. Yapay zekanın yok edeceği meslekler arasında tasarım, yazılım, muhasebecilik, kasiyerliği, facefood çalışanları gibi meslekler bulunuyor .

Özellikle kolaylığa alışan bir zihin üretmekte zorlanacağı için bu durum dünyada birçok uzmanı endişelendiriyor. Örneğin, şu anda teknolojik altyapısı tamamlanmış bir markette kasiyer yoksa, kendiniz hallediyor, ödemenizi kendiniz yapıyorsunuz. O makinaların yerini aldığı insanlar nerede şu anda? Muhtemelen ya işsiz ya da farklı bir mesleğe yönelmek zorunda kaldı ya da henüz teknolojisini artırmayan bir şirkette çalışmaya başladı. Bu durum artarak devam edecek."

Popülerleşecek meslekler

Kızılel, yapay zeka geliştikçe , popülerleşecek meslekler arasında robotik ve en önemlisi veri bilimi tabanlı mesleklerin olduğunu gösterdi.

Kızılel şöyle konuştu:

"Şimdiden adından söz ettirmeye başladılar çünkü artık her şey dijitalde ve sürdürülebilir bir iş modeli için veri analizi ve ona göre strateji inşa edilmesi önemli hale geliyor. Kullanıcı deneyimlerinin analizi yapılmadıkça dijitalde bir markanın varlığını sürdürebilmesi imkansız hale geliyor. Bu yüzden özellikle reklam sektöründe artık dijital reklam çok daha baskın. Bunda, insanların kafalarını günde 4-5 saat telefondan kaldırmıyor olmaları da önemli bir faktör."

Reklamcılık da bitiyor

"Bu arada dijital reklam, mobil reklamlar çok daha kıymetli hale geliyor . Bu reklamlarda yapay zekanın da hakim olduğunu ve kullanıcı davranışlarını ölçen tıklama, beğenme ve kaydetme ile ciddi bir pazarlama süreci ile karşı karşıya kaldığımızı unutmamalıyız . Reklamcılık sektörünü doğrudan etkileyen yapay zeka faydalı gibi görünse de, bazı meslekleri bitirmesi ve geleceğin işsiz ordusunu yaratacak olması bakımından aslında çok masum bir yapı değil."