Uzayda Dev Su Kültesi Keşfedildi! 140 Trilyon Kat Daha Büyük

Dünyadaki su rezervinin tam 140 trilyon katı büyüklüğünde olan su kütlesi, 12 milyar yaşında.

Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü (Caltech) bünyesinde çalışan gökbilimciler, gezegenimizden 30 trilyon mil uzaklıkta, evrende şimdiye dek tespit edilmiş en büyük su rezervini keşfetti.

Bilim adamları, bilinen evrendeki en büyük su kütlesinin şoke edici bir şekilde 12 milyar yaşında olduğunu doğruladılar.

uzay-su-kutlesi.jpg

İki gökbilimci ekibi, evrende şimdiye kadar tespit edilen en büyük ve en uzak su rezervini keşfetti.
Su kütlesi, Dünya gezegenindeki suyun tamamından önemli ölçüde daha büyüktür. Ve bilim adamlarına göre bu, dünya okyanuslarındaki suyun 140 trilyon katına eşdeğerdir.

uzay-su.jpg

Dünya okyanuslarındaki tüm su hacminin toplamından en az 140 trilyon kat daha fazla olduğu tespit edilen su buharı kütlesi, kozmostaki en parlak galaktik çekirdeklerden biri olan bir kuasarda tespit edildi.

NASA'nın Jet İtiş Gücü Laboratuvarı'nda (JPL) görevli bilim adamı Matt Bradford basına demecinde: "Kuasarın etrafındaki bu ortam, bu devasa su kütlesini üretmesi bakımından benzersiz. Bu; suyun, en eski zamanlardan bu yana evrenin her yerinde yaygın olduğunun bir başka göstergesidir" dedi.

Gökbilimciler, evrenin erken dönemlerinde bile su buharı bulunduğunu öngördükleri için suyun keşfi sürpriz olmadı.

Ancak bu yolla, kuasarın doğası hakkında önemli bulgulara ulaşılabilecek.