Esrarlı 168 desen daha

Japon bilim insanları, Peru'nun dünyaca ünlü Nazca çizgilerinden 168 tane daha buldu.

Japon Yamagata Üniversitesi'nden bilim insanları, Peru'daki esrarengiz antik çizim kalıntıları "Nazca çizgileri"nden 168 tane daha ortaya çıkardı. Nazca Çizgileri Araştırma Programı'nın baş arkeoloğu Jorge Olano, yeni figürlerin ortalama iki ile altı metre uzunluğunda olduğunu söyledi. Sadece havadan görülebilen Nazca çizgilerinin yapılış amacı gizemini koruyor. Son çizimlerin bulunmasıyla toplam sayı 358'e ulaştı.

Yamagata Üniversitesi’nden araştırmacıların ortaya çıkardığı çizimler insan formlarını ve çeşitli hayvanları tasvir ediyor. Guardian'da yer alan habere göre bu büyük ölçekli coğrafi çizimlerin neredeyse 50'si insanları andıran figürler barındırıyor.
Çizimlerin hangi tarihte yapıldığı henüz net değil. Bunun yanı sıra çizgilerin çevresinde ortaya çıkarılan kil kaplar M.Ö. 100 ile M.S. 300 arasındaki bir zamana tarihleniyor.

peru1.jpg

Yerden görülüyor

Jorge Olano, yeni keşfedilen figürlerin ortalama 2 ila 6 metre uzunluğunda olduğunu söyledi. Sadece havadan görülebilen Nazca Çizgilerinin amacı hala bilinmiyor. Çizimlerin büyük kısmı sadece havadan görülebiliyor. Araştırmayı yöneten Yamagata Üniversitesi profesörlerinden Masato Sakai, Reuters'e yaptığı açıklamada, bu ayki bulguların daha küçük olduğunu ve yerden görülebildiğini söyledi.
Çizgilerin yapılmasının kesin nedeni bilinmese de bilim insanları gökyüzünden insanları izleyen tanrılar için yapıldığı tahmin ediliyor.

peru2.jpg

Yok olma tehlikesi

Araştırmacılar 2004 yılından bu yana bölgede 190 figür keşfetmişlerdi. Ancak kapladıkları arazinin genişliği, miras alanını inceleme ve koruma çabalarını karmaşık hale getirdi. Yamagata Üniversitesi araştırmanın, çizgilerin korunmasına yardımcı olmak için yapay zeka tabanlı araştırmalarda kullanılacağını söyledi.
Sakai, "Arkeolojik parkta madencilikle ilgili atölyelerin son zamanlarda genişlemesi nedeniyle bazı jeoglifler yok olma tehlikesiyle karşı karşıya" dedi. Peru'nun zengin tarihinin ikonik kalıntıları olan figürler, başkent Lima'dan arabayla yaklaşık üç saat uzaklıkta bulunuyor.

Kaynak:halktv.com.tr Dış Haberler Servisi