TikTok ile ilgili bu bilgileri belki de ilk kez duyacaksınız. TikTok hakkında 9 ilginç bilgi...

TikTok ile ilgili bu bilgileri belki de ilk kez duyacaksınız. TikTok hakkında 9 ilginç bilgi...
Her geçen gün dünyayı kasıp kavuran TikTok, eğlencenin yanı sıra etkili bir iletişim platformu sunuyor. Milyonlarca insana ulaşmak için son dönemde basın ve siyaset insanları da bu alanı tercih etmeye başladı. Peki TikTok ile ilgili bilgilere ne kadar hakimsiniz? İşte TikTok hakkında ağzınızı açık bırakacak o bilgiler...

TikTok, son yıllardaki en popüler sosyal medya platformlarından biri. Dünyanın dört bir yanından milyonlarca kullanıcısı bulunan platforma dahil olan kullanıcıların sayısı ise gün her geçen gün daha da artıyor. Bununla birlikte TikTok, özellikle Batı dünyasında son derece tartışmalı bir uygulama olmaya devam ediyor. Bazı Avrupa ülkelerindeki hükümetler TikTok’u Çin’in kullandığı geniş kapsamlı casusluk faaliyetlerinin parçası olmakla suçluyor. Bu nedenle bazı Avrupa ülkelerinde kamu çalışanlarının devlete ait telefon, tablet ve bilgisayarlarda TikTok kullanmaları yasaklandı. Ancak bu endişelere rağmen uygulama Batı’da da popülaritesinden bir şey kaybetmiş değil. İşte bazı insanları dünya çapında bir üne kavuşturan, bazı akımları dünya çapında salgın haline getiren ve bazı şarkıları milyonların diline dolayan TikTok hakkında muhtemelen daha önce duymadığınız 9 şaşırtıcı gerçek...

tiktok-4.jpg

1. 2020 ve 2021 yıllarında iyice popülerleşti

Bu tartışmalı sosyal medya platformu, 2020’nin yalnızca mart ayında dünya çapında 115 milyon kez indirilmişti. Bu, aynı zamanda uygulamanın bir ay içerisinde ulaştığı en yüksek indirilme sayısıydı.

Bununla birlikte COVID-19 pandemisi, uygulamanın kullanıcı sayısının da önemli ölçüde artmasına neden oldu. TikTok, 2021 yılında 656 milyon kez indirildi. Aynı yıl, en yakın rakibi Instagram ise yalnızca 545 milyon kez indirildi.

tiktok-3.jpg

2. Çin bu uygulamaya “Douyin” diye biliyor

Orijinal TikTok uygulaması, 2016 yılında ByteDance tarafından geliştirildi. Uygulama, Çin’de’ “Douyin” ismiyle piyasaya sürüldü. Ancak 2017’de Batı pazarına TikTok adıyla sunuldu. Çin’de ise halen Douyin adıyla biliniyor.

tiktok-2.jpg

3. Uygulamanın yaklaşık yüzde 41’i, 16-24 yaş arasındaki bireylerden oluşuyor.

tiktok-1-001.jpg

4. Musical.ly uygulamasının devamı...

Musical.ly, 2014 yılında piyasaya sürülen ve kullanıcılarının, kısa videolar çekmesine olanak veren bir uygulamaydı. Ancak kasım 2017’de ByteDance Musical.ly uygulamasını 1 milyar dolar karşılığında satın aldı. İlerleyen dönemde TikTok uygulaması geliştirildi ve Musical.ly uygulaması ile birleştirildi. Böylece Musical.ly kullanıcıları, birer TikTok kullanıcısı haline geldi ve uygulamanın popülaritesi hızla yükselmeye başladı.

tiktok-5.jpg

5. TikTok'ta 2019 yılında reklamlara başlandı

TikTok’ta farkında olmadan saatler geçiren insanların sayısı bir hayli fazla. Elbette bu, TikTok’un gözden kaçırdığı bir şey değil. Öyle ki 2019 yılında bizzat TikTok’un kendisi, kullanıcılarını uygulamayı ara vermeye teşvik eden reklamlar yayınlamıştı. TikTok’un geliştirdiği “Kontrol Sizde” kampanyasının bir parçası olan bu reklamlarda, çok sayıda TikTok ünlüsü yer alıyordu.

sosyal-medya-1.jpg

6. İlk yasak Hindistan'dan geldi

Popüler uygulama, bugünlerde çeşitli Avrupa ülkelerinde yasaklanıyor veya kısıtlanıyor. Ancak TikTok’un karşısına yasaklama kararıyla çıkan ilk ülkelerden biri Hindistan’dı.

Uygulamanın Haziran 2020’de yani Hindistan’da yasaklandığı dönemde, ülkedeki kullanıcı sayısı 611 milyondan fazlaydı. Bir başka ifadeyle tüm dünyadaki TikTok kullanıcılarının yaklaşık yüzde 30’u Hindistan’da bulunuyordu.

sosyal-medya.jpg

7. Yaklaşık 1 saat, TikTok'ta geçiyor

Her ne kadar bazı insanlar, uygulamada uzun saatler geçirse de ortalama bir TikTok kullanıcısının geçirdiği süre diğer sosyal medya platformlarını kullanan insanların o platformda geçirdiği süreyle hemen hemen aynı. Örneğin ortalama bir Instagram kullanıcısı, gününün 53 dakikasını Instagram’da geçiriyor.

Ayrıca ortalama TikTok kullanım süresini ölçmeye yönelik araştırmaya göre, kullanıcılar uygulamayı günde 8 sefer açıyor ve her seferinde uygulamada 6-7 dakika geçiriyor.

tiktok-7.jpg

8. Günlük kullanımı, birkaç kez ile sınırlı

Bazı araştırmalara göre, TikTok’u günde yalnızca birkaç kez kullanan insanların oranı yüzde 90.

tiktok-6.jpg

9. 2022 yılındaki değeri yaklaşık 75 milyar dolardı

2018’in sonunda 7,4 milyar dolar değerinde olan platform, 2019’da değerini yaklaşık 10 milyar dolar arttırmayı başardı. 2020’nin sonlarında dünyanın en değerli özel şirketlerinden biri haline geldi ve 2022 yılında ise 75 milyar dolar değerinde devasa bir endüstriye dönüştü.

Kaynak: listelist.com