Kozmik Felaket! Uzayın Kalbinde Patlayan Dev Kara Delik, Evreni Sarsacak Büyük Boşluk Oluşturdu

Galaksi kümesi SDSS J1531'deki yüzlerce galaksinin yer aldığı bölge, Dünya'dan tam 3,8 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunuyor! Son zamanlarda, kaydedilmiş en güçlü kara delik patlamalarından biri bu bölgede tespit edildi. Gökbilimciler, bu olayın ardından muazzam bir boşluğun ortaya çıktığını keşfettiler.

Astronomlar, Dünya'dan 3,8 milyar ışık yılı uzaklıkta bulunan ve SDSS J1531 adı verilen galaksi kümesinde tespit ettikleri, şimdiye kadar kaydedilmiş en etkileyici kara delik patlamalarından birini gözlemlediler. NASA'nın açıklamasına göre, bu gözlemler Chandra X-ışını Gözlemevi ve Düşük Frekans Dizisi (LOFAR) gibi çeşitli teleskoplar aracılığıyla gerçekleştirildi.

Bu patlamanın, SDSS J1531'deki devasa galaksi kümesindeki bir galaksinin merkezindeki dev kara delikten kaynaklandığına inanılıyor. Astronomlar, patlamanın ardından muazzam bir boşluk oluştuğunu tespit ettiler.

patlama.jpg

Harvard-Smithsonian Astrofizik Merkezi'nden Osase Omoruyi liderliğindeki ekip, kanıtlarının güçlü olduğunu ancak Chandra ve LOFAR gibi teleskoplarla yapılacak daha fazla gözlemin bu durumu netleştireceğini belirtti.

Omoruyi, mevcut boşluğun kökeni hakkında daha fazla bilgi edinmeyi ve kara deliğin diğer tarafında da benzer bir boşluğun bulunup bulunmadığını belirlemeyi umduklarını ifade etti. Araştırma sonuçları, "The Astrophysical Journal" dergisinde yayınlandı.