İşyerinizde Özür Dilemek Yerine Bunları Deneyebilirsiniz! İşte İşyerinde Dikkat Etmeniz Gereken Cümleler

İşyerinizde Özür Dilemek Yerine Bunları Deneyebilirsiniz! İşte İşyerinde Dikkat Etmeniz Gereken Cümleler
Pennsylvania Üniversitesi'nden Schweitzer, iş yerinde özür dilemenin yerine sorumluluk almanın daha etkili olduğunu belirtti.

Pennsylvania Üniversitesi Wharton Okulu'nda yönetim kurulu başkanı olan Maurice Schweitzer'e göre, iş yerinde özür dilemek özen ve empati ifadesi gibi görünse de, genellikle sorumluluk almanın en etkili yolu değil.

Schweitzer, "Özür dilemek yapılacak çok nazik bir şey ama aynı zamanda bizi aşağıda bir pozisyon olarak nitelendirdiğimiz duruma da sokabilir" diyor. ‘’Otoriter değil, iddialı değil ve bazen insanlar özür dilemedikleri zaman daha güçlü görünüyorlar” diye ekliyor.

calisma.webp

PSİKOLOJİK YARARLAR: ARAŞTIRMA SONUÇLARI

2012 yılında The European Journal of Social Psychology'de yayınlanan bir araştırma, özür dilemekten kaçınmanın potansiyel psikolojik yararları buldu. Birini gücendirdikten sonra pişmanlığını ifade etmeyi reddeden katılımcıların yüzde 95'i ‘daha fazla özsaygı, artan güç (veya kontrol) ve dürüstlük duyguları’ gösterdi.

SCHWEITZER'İN ÖNERİLERİ: SORUMLULUĞU ALMAK

Schweitzer, özür dilemek yerine sorumluluğu üstlenmenin önemine vurgu yapıyor. İş yerinde yapılan hatalar için özür dilemek yerine, sorumluluğu almayı ve çözüm önerileri sunmayı öneriyor. Örneğin, "Bu hata için üzgünüm" ifadesini "Bunun sorumluluğunu alıyorum ve bunu şu şekilde düzeltmeyi planlıyorum" şeklinde değiştirmek gerektiğini belirtiyor.

245019.webp

GÜÇLÜ VE YAPICI ADIMLAR ATMAK

Schweitzer'e göre, hataları kabul etmek güçlü ve yapıcı adımlar atmaktır. Hatalarla ilgili olarak, "Bir hatanın farkına varırsanız, 'İşte hata burada' demek iddialılık gerektirir. 'Bunu bilmenizi istiyorum ve bu düzeltici önlemleri alacağım’ diyebilirsiniz. Niyetinizi özellikle belirtmek, yapılacak güçlü ve yapıcı bir adımdır."

ÖZÜR DİLEMEDEN YAKLAŞMAK: DİĞER İFADELER

Schweitzer, özür dilemek istemediğiniz durumlarda da yapıcı bir dil kullanmanın önemine değiniyor. Örneğin, "Geciktiğim için üzgünüm" ifadesini "Sabrınız için teşekkürler" şeklinde değiştirmeyi öneriyor.

ofis-calismasi.jpg

Schweitzer, hatalardan ders almanın ve sorumluluk almanın önemini vurgularken, bu durumun bireylerin daha emin ve güvenilir algılanmasına yardımcı olduğunu belirtiyor. Schweitzer'e göre, hataların bir sonraki adımlarda nasıl telafi edileceğine odaklanmak önemlidir.