Ücretsiz demişlerdi: Türkiye’nin tek paralı tüneline zam geldi
Geçiş ücretleri birinci sınıf araçlar (otomobil) için 7 liradan 9 lira, , ikinci sınıf araç (kamyon) 10 liradan 15 liraya, üçüncü sınıf araç (dingilli kamyon ve dingilli otobüs) 14 liradan 20 TL’ye, dördüncü sınıf araç grubu (tır) 22 liradan 30 liraya, motosiklette 2 buçuk liradan 3 liraya yükseldi.
2006 yılında hizmete açıldı
Tinsa İnşaat ve Sanayi Limited Şirketi tarafından 25 yıllığına yap-işlet-devret modeliyle 13 milyon dolar harcanarak yapılan Göcek Tüneli, 2006 yılında hizmete açıldı.
Muğla ile Antalya’yı birbirine bağlayan, 12 metre genişliğinde ve 7.40 metre yüksekliğindeki 950 metrelik tünel, kamuoyunda sık sık Türkiye’nin tek paralı tüneli olma özelliğiyle gündeme geldi.
Ücretsiz olacaktı
Tünel siyasetçilerin her zaman vaatleri arasındaydı. AKP eski Milletvekili Ali Boğa, 2.tünel inşaatının başlangıcında “Tünel bedava olacak” demişti. Zamanın Başbakanı Ahmet Davutoğlu da 2015’deki Muğla’ mitinginde, “Dalaman ile Fethiye’yi birleştiren Muğla’yla, Antalya arasında bağ kuran Göcek 2 Tüneli Muğlalılara ücretsiz olacak inşallah” demişti.