Metrobüslere Saray Engeli
Birgün Gazetesi'nde İsmail Arı imzası ile yayınlanan haber şöyle;
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) bağlı İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) Genel Müdürlüğü kentin ve hatta ülkenin en köklü kurumlarının başında geliyor. 152 yaşındaki İETT, yaklaşık 6 bin 500 otobüsüyle Londra’dan sonra Dünya’nın en büyük ikinci otobüs filosuna sahip.
Günde 800 farklı hatta 55 bin sefer planlayan İETT’nin araçları günde toplam 1 milyon 255 bin kilometre yapıyor. 15 bin emekçisi ile yaklaşık 20 milyon kişinin ulaşımı sağlayan İETT son aylarda eleştirilerin de hedefinde yer alıyor.
İETT Genel Müdür İrfan Demet’e yurttaşların şikâyetlerini ve yönettiği kurumuna yönelik eleştirileri sorduk. Farklı birimlerden sorumlu yardımcıları ile bizi İETT Genel Müdürlüğü’nde karşılayan Demet tüm sorularımızı detaylı bir şekilde yanıtladı. Demet, Cumhurbaşkanlığı’nın 300 yeni otobüs alımı için kredi kullanımına hâlâ onay vermediğini, akaryakıt alımında ödenen milyarlarca liralık vergi ile kente çok sayıda otobüs alınabileceğini vurguladı.
ESKİ ARAÇLAR METROBÜS HATTINA UYGUN DEĞİL
İklim krizinden kaynaklı pek alışık olmadığımız seviyede bir hava sıcaklığı ile bu yazı geçirdik. Ancak İETT otobüslerinde klimaların çalıştırılmadığına yönelik eleştiriler oldu ve hatta zaman zaman bu nedenle tartışmaların yaşandığına dair görüntüler sosyal medyada paylaşıldı. Bu eleştirilere ne diyorsunuz?
Metrobüs hattındaki araçlarımızda klimaların tümü çalışıyor. Yüzde bir, iki seviyesinde de olsa zaman zaman arızalar olabiliyor ama hemen arızalanan araç ilgili birimlere bildiriliyor ve arızaları gideriliyor. Ancak özellikle önceki dönemde alınan 18 metre ve 19 buçuk metrelik araçların klimaları metrobüs hattına göre üretilmemiş. Metrobüs hattı 52 kilometre ve 44 istasyondan oluşuyor. Birkaç dakikada bir araçlarımız duruyor ve araçların dört kapısı birden açılıyor serin hava dışarı çıkıyor sıcak hava içeriye giriyor. Aracın içindeki yolcu yoğunluğunu da dikkate aldığımız zaman ekstra bir sıcaklık oluşuyor ve insanlarda klima çalışmıyor algısı oluşuyor.
Yeni aldığımız araçlarda ise böyle bir şikâyet almıyoruz. 21 metrelik ve 25 metre uzunluğundaki araçların klimaları çok daha yüksek kapasiteli ve metrobüs hattına uygun bir şekilde üretildi. Yolcularımız bu araçlardan memnuniyet duyduğunu kurumumuza iletiyor. Bu araçların daha ferah, daha konforlu olduğunun altını çizmek istiyorum. Bu araçları almadan önce 30 bin kilometre, her türlü iklim şartlarında denedik. İçinde yolcu varmış gibi kum torbaları yükledik, yazın sıcağında, kışın ayazında denedik. Bu araçlar başarılı olduğu için yolcularımızla buluşturduk.