ABD'nin Florida eyaletinde bir kadın Velveeta Shells and Cheese'in üreticilerine sattıkları makarnanın vaat ettikleri sürede pişmediğini söyleyerek dava açtı. BBC'nin haberine göre "peynirli makarma mikrodalgada 3.5 dakikada hazır" sloganıyla satışa sunulmuştu.
BBC'deki habere göre Amanda Ramirez, reklamı yapılan sürenin hazırlık süresini (su eklemeden ve karıştırmadan önce kapağın ve sos poşetinin açılması) içermediğini iddia ediyor. Kraft Heinz Foods Company, davayı "anlamsız" olarak nitelendirdi.
'Anlamsız dava'
Bir şirket sözcüsü BBC'ye yaptığı açıklamada "Bu anlamsız davanın farkındayız ve şikâyetteki iddialara karşı güçlü bir şekilde savunma yapacağız" dedi.
Geçen ay bir Florida mahkemesinde açılan davada kadının avukatları, "Ramirez gerçeği bilseydi bu parayı ödemezdi" dedi. Avukatlar ayrıca şirketten "aldatıcı reklamlarına son vermesini" ve "düzeltici bir reklam kampanyası yürütmesini" istedi.
Olay, müşterinin bir şirkete yanlış reklam nedeniyle ilk kez dava açması değil. Bu yılın başlarında New York'lu bir adam, hamburgerlerini gerçekte olduğundan çok daha büyük gösterdiğini iddia ederek McDonald's'a dava açtı. Davada satıştaki burgerlerin gerçek hayatta olduğundan en az yüzde 15 daha küçük olduğunu iddia edildi. Rakip marka Burger King de, Mart ayında Florida'da benzer bir dava ya konu olmuştu.