Altan'ın açıklaması:
"Ne yazık ki tekrarlanan kazaları yaşıyoruz bizler, yeterli ders alınmadığı için. Her kazanın asıl sebeplerine odaklanmak yerine, yüzeysel suçlulular arandığı için her olayda geçmişteki bir kazanın tekrarı gibi. 2014 yılın THY Gaziantep'te benzer bir şekilde uzun oturarak arka rüzgarla pistten dışarı çıkmıştı. Kimse yaralanmamıştı çünkü düz bir alandı pistin alanı. Kazalarda tek bir neden yok, bütünsel bakmamız gerekiyor. Sistemin içinde bir küçük unsur, sistemin bütünündeki eksikleri görüp gidermediğimizde tekrar tekrar aynı kazaları yaşıyoruz. Bu kaza içinse, bu arka rüzgar o kadar şiddetli ve hamleli bir rüzgar var ki ama pist yönü 0.6 yerine 2.4' çevirilemiyor. 3. havalimanının yeri ve pistlerin istikameti burada da karşımıza olumsuz bir faktör olarak geliyor."
"İstanbul Havalimanı'nın yeri ve pistlerin istikameti burada da karşımıza olumsuz bir faktör olarak geliyor"
"Sabiha Gökçen kulesi pist istikametini tek başına değiştirme yetkisine sahip değil. hHer iki havalimanının trafiği Atatürk Havalimanı'nındaki radar tarafından yönlendiriliyor. Burada hatırlarsanız Atatürk Havalimanı açıkken de lodos estiğinde de benzer sorunlar olurdu. Ama şimdi İstanbul Havalimanı'nda kuzeye doğru iniş devam ederken, 2.4'e çeviremiyorsunuz çünkü trafikler kesişiyor. Yani bir uçak kalkarken biri kuzeye, biri doğuya doğru kalkarsa, kalkıştan sonra açılırlar tam tersi yapılırsa kalkıştan sonra rotaları kesişir."
"Bu problem İstanbul Havalimanı'yla beraber pistlerin değişiminin zorluğundan kaynaklanıyor"
"Uçaklar arka rüzgarla inişe zorlanıyor. Bu durumda pilot pas geçmeliydi ama pilotu buna zorlayan faktörler oluyor; seferler, yakıt vs. gibi bir sürü faktör var. Bu sorunun çözülmesi için pist istikameti değişmelidir. Fakat İstanbul Havalimanı'nın pisti ve yerinden dolayı bu gerçekleşemiyor."