Siteye girenlere Trendyol şoku

Trendyol'da satış yapan bazı mağazalar, platformdan çıkarıldıklarını öğrenince şok yaşadı. CHP'li Mahmut Tanal'ın iddiasına göre platform, yüzlerce mağazayı sisteminden çıkararak bir anda ortada bıraktı. Trendyol sahte ürün satanları temizlediklerini açıkladı ancak satıcılar farklı görüşte.

Türkiye'nin en büyük e-Ticaret platformlarından olan Trendyol'da satıcıların bazı şartları karşılamadığı gerekçesi ile sistemden çıkarıldığı belirtildi.

CHP Şanlıurfa Milletvekili Mahmut Tanal'ın iddiasına göre platform tarafından yüzlerce satıcı sistemden çıkarıldı.

Tanal, Trendyol'da satış yapan yüzlerce işletmenin platform tarafından bir gecede sistemin dışına atıldığını iddia etti.

Konuyu sosyal medya hesabı X'ten gündeme getiren Mahmut Tanal şunları kaydetti:

"Trendyol’da yüzlerce satıcının bir gecede mağazalarının kapatılması kabul edilemez.

Fatura ve belgelerini yüklemiş, müşteri memnuniyet puanı yüksek satıcılar dahi “ilişkili hesap”, “memnuniyet”, “orijinal değil” gibi gerekçelerle susturuluyor. İnsanlar emeğiyle geçinirken, keyfi uygulamalarla bir anda işsiz bırakılıyor.

Hukukun, ticaretin ve emeğin korunması için şeffaf açıklama ve adil süreç şarttır. Trendyol yönetimi derhal bu mağduriyetleri gidermelidir.

Emeği hiçe sayılan her vatandaşın yanındayız."

Tanal'ın paylaşımına yapılan yorumnlarda ise kimi kullanıcılar Trendyol'un tutumunu doğru bularak, mağazaların çoğu kez tüketiciyi mağdur ettiğini ve bu yaptırımın gerekli olduğunu bildirdi. Bazı kullanıcılar ise duruma tepki gösterdi.

"SAHTE ÜRÜN DENETİMİ"

Haber üzerine Trendyol'dan yapılan açıklamaya göre rutin denetimlerden biri yapıldı ve sahte ürün ticareti yapanlar platformdan çıkarıldı. Karar tüketiciyi koruma amacıyla alındı.

Açıklama şöyle:

35 ülkede 42 milyon müşteriye ulaşan ve 250 bin satıcıyı buluşturan bir pazaryeri olarak kurulduğumuz bu günden bu yana müşterilerimizin güvenle alışveriş yaptığı bir platform olmak önceliği ile hareket ediyoruz. Bu anlayışla, ülkemiz ve dünyadaki tüm standartlarla uyumlu kuralları uygulamaya koyuyor; tüm satıcılarımızla da bu kuralları sürekli olarak güncel nitelikte ve şeffaflıkla paylaşıyoruz.

Gerek yasal düzenlemelerle aynı yöndeki standart platform uygulamalarımız, gerekse düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz içi denetimlerle tüm paydaşların menfaatine “iyi ticaret” süreçlerini ülke ekonomimize azami katkı sağlayacak şekilde gerçekleştiriyoruz. Bu doğrultuda yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz denetimlerle tespit edilen kimi olumsuzlukların ortadan kaldırılması ve ileride tekrarının önlenmesine yönelik olarak ilgili mağazalara ve/veya ürünlere mevcut kurallar uygulanarak, yasal gerekliliklere uyum çerçevesinde platformdaki satışlarına son verilmiştir.

Bu adımlar, herşeyden önce, en uygun fiyatlı, kaliteli ve en güvenilir ürünleri müşterilerimize sunarak müşteri mağduriyetlerinin önüne geçmek, platformumuzdaki diğer satıcılarımıza adil rekabet ortamı sağlamak amacıyla atılmış olup yasal yükümlülüklerin gereği gibi yerine getirilmesine de açıkça hizmet etmektedir.

Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da hem müşterilerimiz hem satıcılarımız için en güvenilir platform olma, ülkemize ekonomisine “iyi ticaret” uygulamalarımız çerçevesinde azami destek olma taahüdümüzü sürdürmek için çalışmaya devam edeceğiz.

ŞİKAYET YAĞDI

Trendyol satıcıları ise yaşadıkları sorunları "Şikayetvar" adlı siteden yazdı. Çoğu satıcı ihlali kabul etmezken temmuz ayından sonra bu türden şikayetlerin arttığı, ağustosta ise büyük yoğunluk olduğu görüldü.

Satıcılar ihlal kararının hakkaniyetli olmadığını belirterek durumdan şikayetçi oldu.

Trendyol'un ihlal politikasını eleştiren kullanıcılar mağdur edildiklerini savundu.

Ekonomi Haberleri