NTV'ye konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "1915 Çanakkale Köprüsü dahil bu projeler uzun soluklu bir çalışmanın ürünü. Finans modelleri ile büyük projeler yapılıyor. 2,5 milyar euroluk projeyi 4 yılda bitirdik. Çanakkale Köprüsü'nde yaklaşık 300 kişi çalışacak. Bu projeler gizli ya da sır değil. 10'un üzerindeki firmanın satın aldığı sözleşme ya da ihale gizli olabilir mi?" dedi.
Geçiş ücretleri hakkında da konuşan Karaismailoğlu, "Geçiş fiyatlarında garanti ettiğimiz rakam var biz o rakamı vatandaşımıza yansıtmıyoruz. Çanakkale Köprüsü'ne 200 lira diyorlar. Feribot ortalama 120 lira. Saatler süren bir yolculuğu 6 dakikaya düşürüyorsunuz onun karşılığında da 200 lira alıyorsunuz" ifadesini kullandı.
Çanakkale Köprüsü ücreti ne kadar?
2022 yılından itibaren 11 yıl boyunca özel şirket tarafından işletilecek Çanakkale Köprüsü'nden tek taraflı geçiş ücreti 200 TL (15 Euro+KDV) olarak belirlendi. 18-25 Mart 2022 günleri arasında köprü geçişleri ücretsiz olacak. Ayrıca geçiş ücretine her yıl zam yapılacak.
22 Eylül 2021 tarihinde NTV'ye konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Şu anki mevcut gemi tarifesine göre otomobillerden 85 lira bir ücret alınıyor. Buna göre köprü açıldığında da geçiş ücreti 15 euro olacak" ifadelerini kullanmıştı.
Çanakkale Köprüsü'nü inşa eden ve işletecek firmaya günlük 45 bin, yıllık 16,5 milyon yolcu garantisi verilmesine karşın köprüyü yıllık 3,5 milyon aracın kullanması bekleniyor. Aradaki fark devlet hazinesinden işletmeci firmaya ödenecek.
Yaklaşık 15 saat boyunca sürekli araç geçtiği varsayıldığında; saatte 3 bin araç, dakikada ise 50 araç yapıyor. Yani, garanti edilen günlük 45 bin araç geçişi için köprüden her saniye araç geçmesi gerekiyor.
2019 yılı verilerine göre, Çanakkale'nin iki yakası arasında feribotla geçen araç sayısı günlük 12 bin 431. Bu hesaba göre, Çanakkale Köprüsü'nden günlük 45 bin araç geçmesi çok düşük ihtimal olarak görülüyor.