Stellantis'in 'Akıllı Otomobil Platformu'nun üzerinde geliştirilen dördüncü nesil C3, yüzde yüz elektrikli ve hibrit olmak üzere iki farklı güç seçeneği ile satışa sunulacak.
Citroën'in yeni modeli Türkiye'ye ise Eylül ayında gelecek. İlk etapta elektrikli versiyonu ile Türkiye yollarına çıkacak yeni C3, önümüzdeki yılın ilk aylarında hibrit versiyonuyla da satışa sunulacak.
Yeni Citroën C3’ün markanın amiral gemilerinden biri olduğunu söyleyen Alkım, "Yeni ë-C3, elektrikli C4 ve elektrikli C4 X’ten sonra elektrikli araç ürün gamımızdaki 3’üncü model olacak. Yeni aracımızla birlikte elektrikli araçların toplam satışlarımız içindeki payını yüzde 15 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl ise hedefimiz bu oranı yüzde 20’lere yükseltmek" dedi.
Alkım, rekabetçi bir fiyat politikası izlediklerini de aktararak, "C3’ün lansmanını eylül ayında gerçekleştireceğiz. İlk etapta sadece elektrikli motoru piyasaya sunacağız. Eğer bugün şartlarında lanse etmiş olsaydık 1 milyon TL civarı bir fiyatla elektrikli modelimizi tüketicilerle buluşturabilirdik. Son 4 ayda yaklaşık 3 bin adet C3 satmak istiyoruz. 2025’te 2 motor seçeneği ile birlikte 11 bin adetlik bir satış hacmine ulaşmak istiyoruz" dedi.
Otomobilin önceki modeldeki 135 mm’lik yerden yüksekliğin yeni versiyonda 163 mm'ye yükselmesi, toplam yüksekliğin 157 mm'ye çıkması ve dik tasarlanan ön kaputun etkisi bulunuyor.
Şehiriçi kullanımda 440 km, karma kullanımda ise 324 km’ye kadar menzil sunabilen bu versiyon, 26 dakikada yüzde 20’den yüzde 80’e şarj performansı sağlayan 100 kW DC hızlı şarj özelliğine sahip.
Yenilikçi bir kokpit mimarisi ile tasarlanan yeni C3, Peugeot modellerindeki gibi küçük direksiyon simidi, kokpitin üst kısmına konumlandırılan yatay gösterge tablosu, konsolu boydan boya saran kumaş kaplama gibi detaylar ile öncüsünden ayrılıyor.