Saldırılan gemiden ilk görüntüler
Korsanların kaçırdığı gemideki görüntüler ortaya çıktı. Geminin seyir cihazlarını kullanılamaz hale getirmişlerdi. Saldırıya uğrayan gemiyi Halk TV'ye konuk olan Emekli Kaptan Saim Oğuzülgen değerlendirdi. Bu olayın ilk olmadığını vurgulayan Oğuzülgen, geminin yüklemesini boşaltmasını tamamladıktan sonra seyre kaldırıldığını ve yola çıkmasının ardından da saldırıya uğradığını ifade etti. "Bu geminin silahlı muhafız alıp almadığı ne şekilde bu haydutlar tarafından biliniyor ki bu gemi seyrine devam ederken Cumartesi günü Gine’nin 185 km açığında saldırıya uğruyor. Bu bölge artık korunaksız bir bölge. Silahlı muhafız bulundurmak gereksinim haline gelmiş durumdadır." dedi.
Saldırı 6-7 saat sürmüş
Oğuzülgen, gemideki saldırıyı meslektaşlarına aktaran geminin baş mühendisinin iletisini paylaştı. Gemi baş mühendisi Süha Tatlıgil’in beyanı. "İyi akşamlar. Sabah saat 6’da saldırı oldu. Dümen dairesine saklanıp sac kapıları kapattık. 6-7 saat kapıları kırmaya çalıştılar. 1.5 civarı kesme taş ile kesip içeri girdiler. Ben kapıda açılmayı görünce halatların arkasındaki holden içeri atladım. 2 metre civarında düştüm. Kafamı kolumu vurarak yaralandım. Karanlık bir yere saklandım, haydutlar içeri girer girmez ateş açtılar. İkinci mühendis Azeri öldü. İki buçuk saat sessizlik oldu. Dördüncü kaptan ve yağcı dümen dairesine gelip gittiler diye bağırınca dışarı çıktım. Makineyi hazırlayıp yol verdim"
Dördüncü kaptanın ifadeleri:
“Kör bir şekilde seyir yapıyorum. Tüm kabloları sökmüşler. Hiçbir şey çalışmıyor sadece radar çalışıyor. Rota verdiler.” diyerek dördüncü kaptanın ifadelerini açıklayan Oğuzülgen, "Bu rotayı muhtemelen haydutlar değil daha sonra belki de geminin işletici kuruluşuyla yapılan temaslar sonunda şirket verdi" dedi.
Oğuzülgen, Dış İşleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun korsanların ne aileye ne de devlet yetkililerine ulaşmamış olmasını açıklamasını şu ifadelerle değerlendirdi: “Daha önce yapılan haydutluklarda gemileri personeliyle beraber kaçırarak rehin tutuyorlardı. Afrika’nın Batı sahilinde yapılan bu tür haydutluklarda ise artık gemilerle uğraşmayıp personeli kaçırıyorlar. Çünkü insanları saklamak daha kolay. Bu gemi Liberya siciline kayıtlı ama işletmeci Türk bir şirkete ait. Geminin içindeki personel de bu şirket tarafından Türk personeli olarak donatılmış vaziyette. Dolayısıyla bu tür haydutlukların hedefi bu canlara karşılık geminin sigorta şirketi üzerinden fidye almaktır. Bu yüzden görüşmelerin yakında başlayacağını tahmin ediyorum.