Murat BARHUN - 2015 Umut yılı olabilir mi?
Bundan tam 38 yıl önce Bülent Ecevit, 31 Aralık 1976 yılında, 1977 yılı seçimleri öncesinde kaleme aldığı yeni yıl mesajında yeni yılı umut yılı ilan etmişti.
Ecevit o dönemin Türkiyesi’nde kaleme aldığı mektup şöyleydi;
“Halkımız için acılarla dolu, özgürlük uğruna demokrasi uğruna verilmiş kurbanlarla dolu bir yıl sona ererken bir umut yılı başlıyor ülkemizde. Ekonomide de uluslararası alanda da yitirilmiş olanaklarla dolu bir yıl kapanırken her olanağın açılabileceği bir yıl başlıyor. Karanlık bir yıl tükenirken giderek aydınlığa dönüşecek bir yıl başlıyor Türkiyemizde. Işık yılına umut yılına giriyoruz 1977 ile… Seçim yılıdır çünkü bu yıl… Silahlara karşı oy yılıdır, zorbalara karşı halk yılıdır, haksızlığa karşı hak yılıdır bu yıl… Günleri güvenle saymaya başlayınız yurttaşlarım: Dokuz ay sonra bir mutlu Türkiye doğabilir. Sizin elinizdedir bu yeniden doğuş, sizin oylarınızdadır kurtuluş…
…
Türk Ulusuna kutlu olsun 1977 yılı, ışık yılı, umut yılı, kurtuluş yılı… Kıbrıs’lı Türklere huzur getirsin, tüm insanlığa barış getirsin, halkımıza mutluluk getirsin 1977 yılı…”
Yaşadığımız olaylar o günlere az da olsa benziyor. Peki aradan 38 yıl geçtikten sonra CHP yeniden umut olabilir mi?
Kamuoyundaki genel kanı bu. Yaşanan süreçte boğulan halk umudunu CHP’ye bağladı. Halkın umudu olabilmeyi başarmak için ise çok çalışmak ve Kılıçdaroğlu’nun kendini çok iyi anlatacağı bir kampanya gerekli. Bunun için çalışmalar var.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu Son Parti meclisi toplantısı sonrasında, Bülent Ecevit'in '1977 yılı için yayımladığı mesajını okuyup 2015 yılı seçimleri için umudunu dile getirdi.
Kılıçdaroğlu, Kasım ayı başında CHP’nin Antalya’da topladığı kampta 2015 seçim kampanyasının temasının “Umuda Yolculuk “ olacağını açıklamıştı. Bu kapsamda da “Umut Gönüllüleri Projesi” yürürlüğe kondu. Ülke çapında yaklaşık 200 bin gönüllünün eğitimi planlanıyor. Gönüllüler, seçim sürecinde parti gönüllüsü olarak çalışacak.
Böylece seçime giderken umudu önce kendi partisine aşılayacak.
***
Geçtiğimiz seçim döneminde 10 kadar konu başlığıyla halktan oy isteyen CHP bu kez daha anlaşılır olabilmek için sadece 4 önemli konu başlığı belirliyor. Bu 4 konu başlığını halka anlatacak olan CHP anlaşılır ve seçmenin kafasını karıştırmadan oy istemeyi planlıyor.
Gerçektende öyle.
Vatandaşa 20 proje sunsanız hangisini aklında tutacak. Doğru olan sade ve anlaşılır 3-4 projeyi halka anlatmak ve bu şekilde oy istemek.
Bunu yaparken vatandaşa umudun CHP’de olduğunu aşılamak en önemlisi. Reklam kampanyasının çok iyi hazırlanması ve doğru projelerin belirlenmesi önem arz ediyor. Yarınından umudunu kesmiş vatandaşı ikna etmek kolay olmayacak. Doğru projelerin doğru bir reklam kampanyasıyla tanıtılması gerekiyor.
Yoksa “Umut” sadece Yılmaz Güney’in “Umut” filmindeki gibi akıllarda kalır.