Mansur Yavaş Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünü tanıttı

Mansur Yavaş Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünü tanıttı
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, eski bir otobüsün tamamen elektrikli hale dönüşümünü sağladıklarını belirterek, "Şu anda belediyede eski model olup, dönüştürülecek 400 otobüs bulunuyor'' dedi.

Mansur Yavaş, dizelden yüzde 100 elektrikli toplu taşıma aracına dönüştürülen otobüsün tanıtımı dolayısıyla düzenlenen törene katıldı. Eski bir otobüsün tamamen elektrikli hale dönüşümünü sağladıklarını anlatan Yavaş, dönüştürülecek 400 otobüsün bulunduğunu aktardı. Mansur Yavaş, Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünün Avrupa standartlarındaki tüm testlerden geçtiğini söyledi. Yavaş şöyle konuştu:

"Sanayi ve Teknoloji Bakanımızla da görüştüm. Bakanlığa müracaat ederek, oradan onayı aldıktan sonra artık seri üretmenin çaresine bakacağız. Ankara'nın sokaklarında bundan sonra elektrikli otobüsleri inşallah göreceğiz. Belli bir zamana bağlı ama en azından kendi teknolojimizle bunun yapılabileceğini göstermiş olduk. Ayrıca yurt dışından gelen bütün parçaların da ülkemizde üretilmesi için çalışmalarımız devam edecek. Üniversiteler ve iş dünyasıyla görüşüp, kapasiteyi daha da artırarak bir an evvel tamamının  elektrikliye dönüşümünün sağlanmasını istiyoruz"

adsiz-003.png

BELKA A.Ş. Genel Müdürü Dursun Çiçek ise, Türkiye’de ilk defa 16 yaşında eski bir otobüsün yüzde 100 elektrikli arabaya dönüştüğü bilgisini verdi: “Bu çalışma, 10-15 yıl kullanım süresi dolmuş, ağır bakım süreçleri başlamış toplu taşıma araçları ve özel sektörün elindeki benzer toplu taşıma ve her segment servis araçlarına da kolayca uygulanabilecek. Yol testlerinde otobüsümüz ile 300 km menzilli ideal koşullarda ise 400 km’yi de bulduk. 3 saatte tam şarj oluyor. Bu şarj bir günden daha fazla yetebiliyor. Otobüsümüzün kabaca maliyeti yerli bir otobüsün 3’te 1 fiyatına denk geliyor. Yakıt olarak aynı segment aynı yaştaki dizel otobüse göre 5’te 1 yakıt maliyeti var.”

Çiçek, sözlerini şöyle noktaladı: “Sıfır elektrikli otobüs maliyetinin 3’te 1 maliyetine yüzde 100 elektrikli otobüs dönüştürülürken, dizel otobüsün elektrikli otobüse dönüşümünde sadece yakıt farkı ise 3,5 yılda kendini amorti etme özelliğine sahip. Dönüşüm işleminden sonra kullanım ömürleri 15 yıl uzayan ve yüzde 80’e yakın yakıt tasarrufu sağlayan otobüsler, gece şarjıyla birlikte 3-4 saatlik şarjla yaklaşık 300 ila 400 kilometre yol yapabiliyor. Testler sonucunda Ankara Büyükşehir Belediyesi BELKA Atölyesi, yüzde 100 elektrikli dönüşüm tadilat yetkisi almış ilk şirket olacak.”