Şarkılar Parmaklık İçinde Biz Mahkûm
Herkesin ezbere bildiği şarkılarına rağmen fazla popüler olmayan Mustafa Alpagut için önemli bir tribute albüm çıktı.
80’li yılların pop müziğine yazdığı şarkılarla kalıcı bir damga vurmuş Mustafa Alpagut için bir tribute albüm yapıldı. Bu albüm, büyük kısmı hit olmuş şarkılarına rağmen fazla popüler olmayan sanatçının hem yaptıklarının ne kadar kıymetli olduğunu gösterecek hem de kimin yazdığı pek bilinmemiş bu şarkıların, asıl sahibini tanıtacak.
Pop dünyamız ilk defa 1969 tarihinde duydu Alpagut’un ismini. Sonradan müziğimizin vazgeçilmez isimlerinden biri haline gelecek Banu Kırbağ’a ‘Vefasız’ı vermişti ilk 45’liği için.
Kırbağ sonrası, başta Ayla Dikmen (‘Alyanaklım’, ‘Yanan Mum’), Ayten Alpman(‘Iraktır Yolların’, ‘Ben Yürürüm Yana Yana’), Lale Belkıs (‘Umut’), Ömür Göksel(‘Senden Bana Yâr Olanda’), Nilüfer (‘Hatıra Defteri’), Sibel Egemen (‘Nerede’) ve Zaliha (‘Beklenmeyen Misafir’) olmak üzere, çok sayıda yıldızla birlikte çalıştı.
Ama en uzun soluklu çalışması Selçuk Ural ile oldu. En büyük hitler de bu ortak çalışmadan çıktı. ‘Aşkın Mapushane’ ve ‘Dertlerimi Zincir Yaptım’, aylarca listelerde kaldı. Bizzat kendisi de söyledi şarkılarını. ‘Karlı Dağlar’, ‘Nilgün’, ‘Garip Bülbül Gibi’ ve ‘Deli Gönül’ gibi şarkılar belki çok fazla ses getirmedi ama yaratıcılarının sesiyle, pop tarihimizde yerlerini aldılar.
BİR NEVİ HATIRA DEFTERİ
Yeni albümün hem repertuvarı hem de yorumcu listesi gayet iyi ve doyurucu. Albümü müziğimizin en iyi yorumcularından Salim Dündar, ‘Dertlerimi Zincir Yaptım’ ile açıyor. İkinci şarkıda Alpagut dünyası ile hiçbir biçimde çakışmayacakmış (Ferdi Özbeğen ile çakışmıştı tabii; çünkü Özbeğen piyanist şantörlükten değil, orkestra vokalistliği ve şefliğinden gelmeydi) gibi görünen Ümit Besen var. Hem çok yabancı olmadığı bir atmosfere sahip bir şarkı (‘Satmışım Anasını’) söylediği hem de Osman İşmen’in vokaliste burnunun dikine gitme imkânı vermeyen düzenlemesi sebebiyle Besen’in varlığı, iyiden yana kurulmuş dengeyi bozmuyor.
Albümün asıl sürprizleri bundan sonra geliyor. Asya (‘Hatıra Defteri’), Grup Gündoğarken (‘Aşkın Mapushane’ ve ‘Alyanaklım’), Neslihan Demirtaş(‘Beklenmeyen Misafir’ ve ‘Nerede’) ile Coşkun Demir (‘Bir Kadeh Senin İçin’), eskisi gibi müziği kollayan bir dinleyici kitlesi mevcut olsa, anında listelerin yukarılarını mesken tutabilecek şarkılara imza atmışlar.
Bugüne kadar (pop ya da arabesk fark etmez) her ne söylediyse iyi söylemiş Ercan Turgut da öyle. ‘Seni Seviyorum’ ve ‘Şerefine Sevenlerin’, insana “Âlem yorumcu görsün” dedirtiyor.
Albümün prodüktörü Ali Rıza Türker, aranjörü Osman İşmen ve Mustafa Alpagut, bu işin devamını da getirmeliler. Başta ‘Yanan Mum’ ve Selçuk Ural olmak üzere, bu albümün dışında kalmış şarkılar ile yorumculara hakları teslim edilmiş olurdu.
Klasikler/Ah O Demler, Güzin Değişmez, Kalan
Hâlâ pop gibi pop / 5 üzerinden 4 yıldız
Tanburi Ali Efendi’nin Suzidil takımı yer almakta Güzin Değişmez’in yeni albümünde. Osmanlı devrinin müziğinin bilirkişilerinden Cem Behar, ‘faslın alt birimi’ olarak tarif ediyor ‘takım’ı. Son derece iyi bir solist olan Değişmez, böyle bir müziğe ihtiyacı olanları ya da kafaları allak bullak eden ritmlerden kaçmak isteyenleri anında kucaklayabilecek bir albüm yapmış. Huzur arayanlara.
TRIBUTE ALBÜMÜ HAK EDENLER
1- Fikret Şeneş: Yazdığı şarkı sözleriyle Ajda Pekkan’ı Ajda Pekkan yapan isim.
2- Attila Özdemiroğlu: Büyük bestelerin bestecisi.
3- Şanar Yurdatapan: Aydınlık yarınların aydınlık şarkılarının mimarı.
4- Özdemir Erdoğan: Aşk şarkılarının emsalsiz yaratıcısı.
5- Sezen Aksu: Bir değil birkaç tribute albümü lazım.
Kelebek