Caps Avcısı Müzeler
LACMA, popüler film ve müziklerden alıntılarla süslediği capslerle gençleri müzeye çekmeyi başardı.
ABD’nin Los Angeles şehrindeki Los Angeles Bölge Sanat Müzesi (LACMA), sosyal medyada yayınladığı klasik resim ve heykel fotoğrafları üzerine popüler film ve müziklerden alıntılarla süslediği “caps”lerle gençleri müzeye çekmeyi başardı.
Snapchat adlı sosyal medya platformundan yayınlanan caps’lerle müze ziyaretçilerinin ortalama yaşını 18’e düşürmeyi başaran müzenin paylaşımları, Twitter ve facebook gibi platformlar da dahil olmak üzere 60 binden fazla izlendi.
Bu başarının arkasında, LACMA’nın sosyal medya uzmanı Lucy Redoglia’nın imzası var. Redoglia, gençleri klasik sanata yönlendirmek için, haftada üç kez müzede sergilenen120 bin sanat eserinden alıntılanmış veya kadrajlanmış resimlerden oluşan caps atıyor. Üç Fransız müzisyenin resmedildiği tablonun altına Hanson’ın 1997 single’ı Mmbop, ba duba dop veya ondokuzuncu yüzyılın ünlü İngiliz ressamı Thomas Sully’nin iki genç kızı resmettiği tablosunun altına 2004 yapımı film Mean Girls‘den alıntılar yazan 31 yaşındaki Redoglia, zaman zaman 1990’ların pop kültürüne referans vererek, kendi gençlik dönemine de atıfta bulunuyor.
LACMA’nın caps’leri ise kısa sürede sosyal medyada “meme” haline geliyor. LACMA’nın sosyal medyada yaptığının bir benzerini, İngiltere’deki Tate Sanat Galerisi yapıyor. Tate, her gün, günün hava durumunu yansıtan bir sanat eserini bularak hava tahmin raporu tweet’liyor.
Taraf