Yandaşlara kamu bankalarından reklam yağdı

Yandaşlara kamu bankalarından reklam yağdı
Kamu bankaları, 39 günde yandaş gazetelere tam 260 ilan verdi.

Cumhuriyet'ten Mustafa Çakır'ın haberine göre kamu bankaları İstanbul seçimi öncesinde bir grup gazeteyi ilana boğdu. CHP Muğla Milletvekili Mürsel Alban, kamu bankaları tarafından yandaş basına 39 günde tam 260 ilan verildiğine dikkat çekti. Muhalif ve Atatürkçü çizgideki gazetelere ilan verilmediğine işaret eden Alban, “taraflı yayın yapan basın organlarına yüz binlerce lira akıtıldığını” vurguladı.

CHP Muğla Milletvekili Mürsel Alban, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye soru önergesi verdi. Alban, önergesinde, Ziraat Bankası A.Ş. ve Ziraat Finans Grubu’na bağlı Ziraat Sigorta A.Ş., Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş., Ziraat Yatırım Menkul Değerler A.Ş., Ziraat Portföy Yönetimi A.Ş., Ziraat Teknoloji A.Ş., Ziraat GYO A.Ş., Ziraat GSYO A.Ş’nin, Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. ve bağlı ortaklık ve iştiraklerinin, Türkiye Halk Bankası A.Ş. ve bağlı ortaklık ve iştiraklerinin, sermayesinin tamamı Vakıflar Genel Müdürlüğü ile bazı vakıflara ait olan Vakıf Katılım Bankası A.Ş. iştiraklerinin, bazı kamu kurum ve kuruluşları ile hisselerinin bir kısmı Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, Yönetim Kurulu Başkanvekilliği’ni ise Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın yürüttüğü Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş’ye ait olan şirketlerin 7 Mayıs 2019 - 14 Haziran 2019 tarihleri arasında günlük, ulusal yayın yapan gazetelere verdikleri reklamlara dikkat çekti.

Önergede, reklam veren kurumlar ile reklamın yayımlandığı gazetelerin isimleri, tarih ve sayfa sayfa aktarıldı. Önergeye göre ilanlar, Akşam, Güneş, Star, Akit, Yeni Şafak, Sabah, Takvim gazetelerine verildi.

39 günde bu gazetelere tam 260 ilan verildiğine dikkat çeken Alban, “Kamu bankalarının günlük ulusal yayın yapan yazılı basına reklam verme kriterleri nedir” sorusunu yöneltti. Reklam verilecek basın-yayın kuruluşuna yayın politikasına göre mi karar verildiği hakkında bilgi isteyen Alban, eğer gazetenin satış oranları gözetiliyorsa en çok satış yapan gazeteler değil de satış rakamları daha düşük olanlara neden bu kadar fazla reklam verildiğini sordu. Alban, bu gazetelere verilen reklam bedellerinin ne kadar olduğu, hangi gazeteye ne kadar ödeme yapıldığı sorularını da yöneltti. Alban, “Yüz binlerce TL tutan bu kadar reklamın bu gazetelere verilmesinin, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimiyle bir ilgisi var mıdır. İktidara yakın gazeteler reklam ile mi ödüllendirilmektedir” sorularını yöneltti.

‘CUMHURİYET DÜŞMANI GAZETEYE OLAĞANÜSTÜ İLAN!'

Alban, gazetemize yaptığı değerlendirmede “Hortumları keseceğiz” diyerek iktidara gelenlerin, kamu bankalarını, yandaş gazeteleri aracılığıyla nasıl hortumladıkları açık seçik ortadadır. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimi öncesi, yandaş gazetelerin nasıl beslendiği görülmüştür” dedi. YSK’nin İstanbul’da seçimin yenilenme kararı aldığı 6 Mayıs’tan başlayarak yandaş medyaya olağanüstü ilan verildiğine dikkat çeken Alban, “Hatta bazı günler, bir banka tek reklamla yetinmemiş aynı gazetenin farklı sayfalarına birer reklam vermiştir. Yine aynı şekilde; bağımsızlık mücadelemizin başlangıç günü kabul edilen, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkışının 100. yıldönümü olan 19 Mayıs tarihinde, Atatürk ve Cumhuriyet düşmanlığı ile tanınan bir gazeteye reklam yağdırılmıştır. Muhalif ve Atatürkçü çizgide yayın yapan gazetelere hiçbir şekilde, o günün anısına bile olsa reklam verilmemiştir. Yurttaşlarımız, kredi ve kredi kartı faizleri altında inim inim inlerken, borcunun asgarisini dahi ödeyemeyen yüz binlerce eve haciz gelirken, devlete ait olan bu bankaların savurganlığı devlet kaynaklarının nasıl soyulduğunu göstermektedir” dedi.