Ipsos araştırdı: Ekonomik kriz salgın korkusunun önüne geçti

Ipsos araştırdı: Ekonomik kriz salgın korkusunun önüne geçti
Koronavirüs salgınının başladığı mart ayından bu yana Türkiye'de ilk kez yurttaşlar ekonominin salgından daha önemli bir sorun olduğunu ortaya koydu.

Uluslararası araştırma şirketi Ipsos, Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması yaptı. Araştırmada, yurttaşların en önemli sorunu mart ayından bu yana ilk kez el değiştirdi. 3 aydır en önemli sorun olarak koronavirüs salgını görülürken, bu ay sorunların birinci sırasında ekonomi çıktı.

Salgın öncesinde Türkiye'nin en önemli sorunu ekonomi çıkıyordu. Mart ayında birinciliği koronavirüs salgınına kaptıran ekonomi, bu ay yeniden birinci sıraya yükseldi.

Salgının en önemli sorun olma seviyesi yüzde 39'a inerken, yurttaşların yüzde 43'ü en önemli sorun olarak ekonomiyi görüyor.

en-onemli-sorun.jpg

Covid-19 salgınının ekonomi üzerindeki etkileri

Bununla birlikte, yurttaşların yüzde 80'i koronavirüs salgınını Türkiye ekonomisi için ciddi bir tehlike olarak görüyor. Yurttaşlar yalnızca ülke ekonomisi için değil, hane halkı bütçesi için de salgını ciddi bir sorun olarak tanımlıyor.

isyerlerine-etki.jpg

Her krizde olduğu gibi koronavirüs salgınında oluşan krizde de bazı sektörler avantaj kazandı. Ancak salgını fırsat olarak görenlerin oranı yüzde 6'da kaldı. Çalışanların yüzde 57'si kendi ekonomilerinin salgından olumsuz etkileneceğini ifade ederken, işyerlerinin geçici olarak kapandığını beyan edenlerin oranı da yüzde 33 olarak belirlendi.

Kafe ve restoranların açılması kararına destek

Salgında yeni dönem kapsamında restoran, kafe, pasane gibi işyerlerinin belli başlı kısıtlamalar kapsamında açılması ise tartışılan bir başka konu. Ipsos'un araştırmasında yurttaşların yüzde 41'i açılma kararının doğru olduğunu beyan ederken, yüzde 48'i ise bu kararı yanlış bulduğunu söyledi. Kararı en büyük oranda destekleyen yaş grubu 46-55 yaş arası olarak belirlenirken, 18-25 yaş arası gençlerin talnızca yüğzde 20'u bu kararı doğru bulduğunu söyledi. 

Etiketler :