İGDAŞ'tan 'fatura' açıklaması: O bedel her halükarda ödenecek

İGDAŞ'tan 'fatura' açıklaması: O bedel her halükarda ödenecek
EPDK'nin faturalarla ilgili soruşturma başlatması üzerine İGDAŞ harekete geçti. Değerlendirme yapıldığını belirten İGDAŞ yetkilileri, "O tüketim size ait, bir sonraki faturada yine ödenecek" ifadelerini kullandı.

EPDK'nin, mevzuata göre en fazla 35 günlük okuma süresi olabileceğini belirtmesinin ardından İGDAŞ faturalarla ilgili çalışma başlattı.

Faturalara konu bedel her halükarda ödenecek

Uzun okuma süreleri ile ilgili şikâyete konu olan faturaların akıbetinin önümüzdeki günlerde belli olması beklenirken, Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre İGDAŞ yetkilileri "olmayan bir tüketim faturalandırılmış" gibi bir algı oluşturmasından şikâyet etti. İGDAŞ yetkilileri "Faturalara, tüketilmiş doğalgazın bedeli yansıdı. İptal edilse bile o bedel yine ödenecek. Fatura sürelerinin uzun olması, özel ve mücbir bir sebepten kaynaklanıyor” diye konuştu.

Hayatın normale dönmesiyle birlikte fatura okuma sürelerinin de olağan seyrine döneceğini belirten yetkililer, "Fatura iptal edilse bile o tüketim size ait. Bir sonraki faturada yine ödenecek. EPDK kararında da '10 liralık doğalgaza 15 liralık fatura çıkarıldı' denilmiyor." ifadelerini kullandı.

Sayaçlar nasıl okunuyor?

Sayaçların nasıl okunduğunu ve tüketimin nasıl faturalandırıldığını da anlatan yetkililer, "BOTAŞ'tan aldığımız hazı abonelere ulaştırıyoruz. Bir yerde saklayıp tutabileceğiniz bir şey değil. Süreç tamamen otomatik. Bir makine, sayaçtaki barkoda tutuluyor ve otomatik olarak okunuyor" dedi ve yanlış okuma veya göz hatası gibi durumların sözkonusu olmadığını vurguladı.

Uzun okuma süreleri kime yarıyor?

Uzun okuma sürelerinin İGDAŞ'ın lehine bir durum olmadığını ileri süren yetkililer, "Aksine İGDAŞ'ın tahsil süresi uzuyor. Faturanın üzerine son ödeme tarihi olarak 10 gün süre koyuluyor. BOTAŞ'a ödemeyi daha erken yapıp fatura tahsiline daha geç başlıyoruz. Bu, kurumun nakit akışını bozan bir durum" diyerek kendilerine bir çıkar sağlamadıklarını iddia etti.

Yaşanan gecikmenin sebebi: Sokağa çıkma yasakları

Faturalarla ilgili neler yapabileceklerine dair değerlendirme yaptıklarını belirten İGDAŞ yetkilileri, değerlendirme sonrası sonuçları paylaşacaklarını belirtti.

İGDAŞ, yaşanan gecikmeleri ise şu sözlerle savundu:

Bir günde yüz binlerle ifade edilen sayıda sayaç okuyoruz. 6 gün çıkamadığınız zaman milyonlarla ifade edilen sayacı geç okumak zorunda kalıyorsunuz. Sokağa çıkma yasağı, personel eksikliği ve abone sayısının çokluğu nedeniyle zorunlu olarak süreler uzadı.
 

Etiketler :