Araba fiyatlarına büyük zam geldi, ağır hasar kayıtlı arabaya talep arttı! 15-20 yıllık araba alınır mı?

Araba fiyatlarına büyük zam geldi, ağır hasar kayıtlı arabaya talep arttı! 15-20 yıllık araba alınır mı?
Araba almak isteyen milyonlarca vatandaşı ilgilendiriyor. Bayram öncesi araba fiyatlarına büyük zam geldi. Fiyatları sıfır ve ikinci el araçlara göre daha uygun olan ağır hasar kayıtlı araçlara talep arttı. İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, ağır hasar kayıtlı araç konusunda vatandaşa peş peşe uyarılarda bulundu.

İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel vatandaşların mağdur olmaması için dikkat edilmesi gereken ayrıntıları tek tek anlattı

YILBAŞINDAN BU YANA ARABA FİYATLARI YÜZDE 40 ARTTI

Araba fiyatlarına yılbaşından bu yana yüzde 40 oranında zam geldiğini ifade eden Ertemel, "Her bayram öncesi olduğu gibi yaklaşan ramazan bayramı öncesinde de piyasamız hareketli. Ancak bu kez yüksek talebin sebebi sadece bayram yoğunluğu değil. Yaklaşan genel seçim sonrası fiyatların yükseleceğine dair var olan genel kanaat neticesinde de otomobile talep oldukça yüksek. Yüksek talep ortamı neticesinde fiyat artışlarını beraberinde getiriyor. Yılbaşından bu yana fiyatlarda yüzde 40 civarı artışlar gözlemlemekteyiz." şeklinde konuştu.

İKİNCİ EL ARABADA KRİTİK DETAY

İkinci el araba almak isteyenlerin dikkat etmesi gereken detaylar hakkında açıklamalarda bulunan Ertemel, "Araba almak isteyenler vatandaşlarımızın bu alışverişlerini yetki belgesi sahibi 2.el otomobil satıcısı meslektaşlarımızdan gerçekleştirmeleri oldukça önemli . Bu sayede satış öncesi TSE belgeli ekspertiz ile ön kontrol imkanı bulacak, satış sonrası da 3 ay 5 bin km dahilinde km, mekanik ve elektronik garantili otomobil sahibi olacaklar. Bir diğer önemli tavsiyemiz ise araç satın aldım anında mutlaka TSE belgeli, işinde uzman olan ekspertiz merkezlerinde kontrol ettirmeleri. Tâbi olduğumuz yönetmelikte ekspertiz zorunluluğu olmasına rağmen zaman zaman müşterilerimiz eksper yaptırmadan araç almayı tercih ediyor. Satış Sonrasında problem yaşamamak için yetki belgeli otomobil satıcısından alışveriş yapmak ve TSE belgeli eksper kontrolünü mutlaka tavsiye ediyoruz. " dedi.

10-15 YILLIK ARABA SATIN ALINIR MI?

Otomobilin bir yatırım aracı olmadığına dikkat çeken Ertemel, 10-15 yıllık araba alanlara önemli uyarılarda bulundu. Ertemel, "Otomobil bir yatırım aracı değil, temel ihtiyaçlar arasındadır. Otomobil sahibi olmak isteyen herkes doğal olarak ihtiyaçlarını karşılayan, hasarsız ve yeni araçları tercih eder. Ancak elimizdeki veriler bize gösteriyor ki satışların yüzde 85 ‘i beş yaş ve üzeri araçlar oluşturuyor. Bu dilimin yüzde 60 a yakın kısmı da 10 yaş ve üzeri araçlar. Buradan anlıyoruz ki vatandaşlarımız otomobil alımlarını belirleyen ana odak ihtiyaç değil sadece bütçeleri. Elbette bu duruma otomobilin yatırım aracı olarak görülmesi de etki ediyor. Bu konuda tavsiyemiz; öncelikli olarak kullanış amaçlarını karşılayan, bütçe dahilinde mümkün olduğunca yeni otomobillerin tercih edilmesidir. " ifadelerini kullandı.

AĞIR HASARLI ARABALARLA İLGİLİ ÇOK ÖNEMLİ UYARI

Sıfır ve ikinci el araba fiyatlarının uçuşa geçmesi sebebiyle vatandaşların biraz daha uygun olan ağır hasar kayıtlı arabalara yönelmesi hakkında çok önemli uyarılarda bulunan Ertemel, "Ağır hasar kayıtlı araçlar bizim de üzerinde durduğumuz önemli bir konu. Ağır hasarlı araç almak isteyen vatandaşlarımızın bu araçları mutlak suretle oldukça detaylı ekspertizlerden geçirmelerini tavsiye ederiz. Bu konuda yapılacak bazı düzenlemeler ile araçların daha güvenli olacağı kanaatindeyiz. Mevcut düzende araçların tamir sürecinde kullanılan yedek parça kalitesi, işçilik kalitesi gibi hayati önem taşıyan aşamalar denetlenmediğinden, trafikte ciddi güvenlik sorunları doğurabilmektedir." dedi.

ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMDE AĞIR HASAR KAYITLI ARABALAR ARTACAK

Uyarılarına devam eden Ertemel şunları kaydetti: Tamir aşamasındaki denetimsizlik sebebiyle araçların satışı anında yapılan işlemler tam manası ile bilinmediğinden, bilgilendirmeler eksik olabiliyor. Bizim bu konudaki beklentimiz, bu araçların işinde uzman eksperler kontrolü ve sorumluluğunda, belirli bir standart üstü koşullarda tamir edilerek, her zamankinden daha detaylı yapılacak muayene işleminden sonra trafiğe çıkarılmasıdır.

Yaşadığımız deprem felaketi sebebiyle de önümüzdeki dönemde enkaz altında kalmış araçların bazıları tamir edilerek trafiğe geri dönecekler. Bu açıdan da bakıldığında ağır hasarlı araç sayısı her zamankinden daha fazla adetle piyasada olacaktır. Bu sebeplerle önümüzdeki süreçte düzenleme bekleyen önemli bir konu olduğu kanaatindeyiz.