Ankara'daki tren kazası davası başladı

Ankara'daki tren kazası davası başladı
Ankara'da 2018 yılında, 9 kişinin hayatını kaybettiği, 86 kişinin de yaralandığı YHT faciası ile ilgili 3'ü tutuklu, 7'si tutuksuz 10 sanığın yargılanmasına başlandı.

Ankara-Konya seferini yapan YHT, 13 Aralık 2018’de Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı. Yaşanan faciada dokuz kişi hayatını kaybederken, 86 kişi de yaralandı.

Facia ile ilgili, 10 kişi hakkında "birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma" suçundan 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle Ankara 30'uncu Ağır Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı.

3'ü tutuklu, 7'si tutuksuz 10 sanığın yargılandığı davanın ilk duruşması, 30'uncu Ağır Ceza Mahkemesi'nde başladı.

Birgün'ün haberine göre, duruşma salonu faciada yakınını kaybedenler ve yaralılar tarafından dolduruldu.

3 tutuklu, 7 tutuksuz sanık

Tutuklu sanıklar tren teşkil memuru Osman Yıldırım, hareket memuru Sinan Yavuz, trafik kontrolörü Emin Ercan Erbey ve tutuksuz sanıklar YHT Ankara Gar Müdür Yardımcısı Kadir Oğuz, Trafik Servis Müdür Yardımcısı Vekili Ergün Tuna, YHT Trafik Servis Müdürü Ünal Sayıner, YHT Ankara Müdürü Duran Yaman, Şube Müdürü Recep Kutlay, TCDD Trafik ve İstasyon Yönetimi Daire Başkanı Mükerrem Aydoğdu, TCDD Emniyet ve Kalite Yönetimi Daire Başkanı Erol Tuna Aşkın, ilk kez hakim karşısına çıktı.

Yüksek Hızlı Tren hattı için Mart 2016’da TCDD ile Gülermak-Kolin Ortaklığı bir sözleşme imzaladı. Sözleşmeye göre, Ankara-Kayaş arasındaki sistemin Ocak 2018’de, facianın gerçekleştiği Ankara-Sincan hattının ise Ekim 2017’de tamamlanması gerekiyordu.

Projenin tamamlanması için hazırlık aşamasında belirlenen sürenin 36 ay olmasına karşın sözleşme 17 aylık imzalandı. 24 Haziran seçimi öncesi "siyasi şov" için sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan açılış yapıldı.

BTS'nin faciaya davetiye çıkarıldığı uyarıları AKP Hükümeti tarafından dikkate alınmazken, 13 Aralık 2018'de facia yaşandı.

Facianın ardından BTS'den yapılan açıklamada, "Bu hat açılmadan önce yetkililere uyarılarımıza yaptık. Sinyalizasyon sistemi çalışsaydı bu kaza olmazdı. Bu sistem demir yollarındaki trafiği kontrol eder. Burada çalışan hatası olsa bile bu sinyalizasyon bunu engelleyebilecek kapasitedir. Seçimden önce 12 Nisan’da bu hat açıldı. Biz uyarılarımızı o zaman da yaptık ve sinyalizasyon olmadığını söyledik" denildi.

Etiketler :