Kakao ve palm yağından sonra yağmur ormanlarını kurtarmak için sıra araba lastiklerinde
Yeni yönetmeliğin amacı, otomobil lastiği üretiminde önemli bir hammadde olan kauçuk plantasyonlarının kurulması nedeniyle ormansızlaşmanın önlenmesidir.
Sürücüler halihazırda Brüksel'in çevresel kaygılarının sonuçlarını hissediyorlar. Aşırı CO2 emisyonları için ağır para cezaları öngörerek ve ardından 2035'ten sonra yeni benzinli ve dizel otomobillerin - en azından CO2 nötr e-yakıt kullanmayanların - satışını yasaklamaya karar vererek otomobil üreticileri yeni teknolojilere büyük yatırım yapmak zorunda kaldı. s
Elbette bu durum, sıfır otomobil fiyatlarının artmasıyla değeri otomatik olarak artan ikinci el otomobil fiyatlarına da doğrudan yansıdı.
Trafikten kaynaklanan CO2 emisyonlarını azaltmak için zaten arabaların fiyatlarını doğrudan etkileyen şirketler, dünya çapındaki ormanları kurtarmak için şimdi aynısını Brüksel'de lastikler için de yapacaklar . Bu, ormansızlaşmaya, yani Avrupa Birliği topraklarında ağaçlandırmalar düzenlemek amacıyla orijinal ormanların temizlenmesine ilişkin ürünlerin satışını önlemeyi amaçlayan yeni yönetmelikten açıkça okunabilir.
Kahve, soya, kakao, palm yağı, sığır eti ve ahşabın yanı sıra, bu yönetmelik kapsamındaki ürünler listesinde son anda kauçuğu da içeriyordu ve bu da özellikle kauçuk endüstrisi için sorun teşkil ediyordu. Yani, elastikiyeti, gerilme mukavemeti ve iç ısınmaya karşı direnci nedeniyle otomobil lastiklerinin üretiminde mükemmel ve hatta yeri doldurulamaz olan beyaz sütlü sıvı kauçuk ağacından sıkılır.
Bu nedenle amaç acildir çünkü bu yönetmeliğin savunucuları, özellikle Endonezya, Tayland ve Güneydoğu'nun geri kalanında kauçuk tarlaları oluşturmak için son yıllarda temizlenen yağmur ormanlarının miktarına ilişkin gerçekten korkutucu veriler sunmuşlardır. Bu kültürün yetiştirilmesinde lider olan Asya .
Diğer şeylerin yanı sıra, yeni kauçuk ağacı tarlalarının yetiştirilmesine yönelik dolaylı yasağın, kaçınılmaz olarak hammadde bulunabilirliği üzerinde olumsuz bir etkisi olacaktır. Ve bu, tam da endüstri analistlerinin 2030 yılına kadar talepte yüzde 30'luk bir artış öngördüğü bir zamanda. Bunun Continental, Michelin, Pirelli tesislerindeki üretim kapasitelerini azaltacağından şüphe yok ama aynı zamanda sonuç olarak otomobil lastiklerinin fiyatlarını da artıracak.
DÜNYANIN YAĞMUR ORMANLARI KURTULACAK MI?
Lastik fiyatlarındaki artışla ilgili hikaye bir kurgu değil ve lastik endüstrisi çevrelerinden gelen mevcut tahminlere göre, Ormansızlaşmanın Önlenmesine İlişkin Kararname nedeniyle önümüzdeki yıl lastikler en az yüzde 5 oranında artabilir, yani kararname yürürlüğe girmeden önce bile güç. 2026 yılında nasıl bir fiyat artışı olacağını tahmin etmekten korkuluyor.