Instagram'da Kadın Girişimci Oranı Pandemiden Bu Yana Yüzde 92 Arttı
Amazon Türkiye ve PwC Türkiye iş birliğiyle KOBİ'lerin e-ihracat alanındaki mevcut durumlarına ilişkin verilerin yer aldığı “Türkiye'deki KOBİ'lerin E-Ticaret Görünümü” raporu kadınların sosyal medya hesaplarını sadece sosyalleşmek amacıyla kullanmadığını ortaya koydu.
Verilere göre, güzellik sırlarından giyim kuşama, günlük koşturmacadan arkadaş ortamlarına kadar pek çok fotoğrafı takipçileriyle paylaşan kadınların, girişimcilik için ilk adımı da Instagram hesabından attıkları ortaya çıktı. Pandemiden bu yana Instagram üzerinden satış yapmaya başlayan kadın girişimci sayısı pandemiden bu yana yüzde 92 oranında arttı.
KADIN İŞLETME SAHİPLERİ REKORA KOŞUYOR
Veriler Türkiye'deki toplam işletme sahipleri içinde, kadın işletme sahiplerinin payında önemli bir artış olduğunu gözler önüne serdi. Raporda yer alan verilere göre, 2014 yılında yüzde 12 olan oran, 2018 yılında yüzde 17'ye çıktı. Pandeminin başlangıcından bu yana ise, Instagram'da bulunan kadınların ait KOBİ'lerin oranı yüzde 92 oranında artı. Sadece Instagram değil Facebook'un da kadın girişimciler tarafından aktif olarak kullanıldığı ortaya çıktı. Girişimcilikle ilgili Facebook gruplarının yüzde 51'i kadınlar tarafından oluşturuluyor.
SOSYAL MEDYA HESAPLARI EN ÇOK KADINLARA YARADI:
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Sosyal Medya Stretjisti Furkan Talay, kadınların önlenemez düzeyde atağa geçtiğini, sosyal medya hesaplarını kazanç kapısı olarak keşfettiklerini söyledi. Kadınların başarısının yadsınamayacak düzeyde olduğunu da kaydeden Talay, "Bunun kadın erkek ayrımı olmaksızın tüm girişimcilere örnek olmasını umuyorum. Sosyal medya hesaplarını en çok kadınlar kullanıyor ancak bu hesapları sadece güzellik sırlarını paylaşmak, sosyalleştikleri ortamları takipçilerine sunmak için kullanmadıkları ortaya çıkmış oldu" dedi.
Talay özetle şunları kaydetti:
SOSYAL MEDYADAN ALIŞVERİŞ, KADINLARI TİCARETE YÖNELTTİ
"Yapılan araştırmalara göre sosyal medyadan alışveriş metoduyla markaların tüketicilere ulaşması oldukça kolaylaşıyor ve bu sayede sosyal medya ticareti önemli ölçüde büyüyor. Bu hızlı gelişmede özellikle kadın girişimcilerin etkisi oldukça büyük. Türkiye’deki kadın işletme sahiplerinin payı 2014 yılında yüzde 12, 2018 yılında yüzde 17 iken pandeminin başından bu yana oran yüzde 92 arttı. Türkiye'de kadınlar neredeyse bu anlamda bir rekora koşuyor. Ben ilerleyen dönemde, çok ciddi başarı hikayelerinin sosyal medya alışveriş imkanlarını iyi kullanan kadınların arasından çıkacağını düşünüyorum"