Meta, Instagram'ın gelir rakamlarını bir mahkeme dosyasında açıkladı. Buna göre, platformun Facebook'un ana şirketine 2012'de satılmasının ardından hızlı bir büyüme gösterdiği belirtildi.
2021 yılında fotoğraf ve video uygulaması, 32,4 milyar dolar reklam geliri elde etti, bu da Meta'nın toplam gelirinin yüzde 27'sine denk geliyor. Aynı yıl, Google'ın sahibi olduğu YouTube'un reklam geliri ise 28,8 milyar dolardı.
YouTube'un aksine, reklamların yüzde 55'ini video yükleyen içerik sahiplerine veren Instagram ve diğer sosyal uygulamaların çoğu, bu oranın çok daha altında bir paylaşım sunuyor.
Hala çoğu kullanıcının fotoğraf ve videolarını ücretsiz olarak paylaşmasını bekleyen bu platformlar, gelirlerini büyük ölçüde reklam gelirlerinden sağlıyorlar. Instagram'ın gelir rakamları, Meta'nın bir hakimin antitröst davasını reddetmesini sağlamak amacıyla yaptığı bir başvuruda ortaya çıktı.
Dosyaların dava konusunda işe yarayıp yaramayacağı bilinmese de belgeler, Instagram'ın Meta'nın sahipliğinde ne kadar hızlı büyüdüğünü göstermesi açısından mükemmel bir iş çıkarıyor.
Meta'nın, Instagram için 1 milyar dolar ödediği 2012 yılında, Instagram bir avuç çalışanı olan, gelir getirmeyen bir fotoğraf paylaşım girişimiydi.
Şu anda Facebook'un eski ürün yöneticisi Adam Mosseri tarafından yönetiliyor.
Oksijen'den aktarılana göre, dosyalarda Instagram'ın 2018'de 11,3 milyar dolar, 2019'da 17,9 milyar dolar, 2020'de 22 milyar dolar, 2021'de 32,4 milyar dolar ve 2022'nin ilk yarısında 16,5 milyar dolar reklam geliri elde ettiği görüldü.