Elektrikli araçta fiyatları düşüren Tesla'dan sonra rekabet kızıştı! İşte satın alınacak elektirikli modeller

Mynet'te yer alan habere göre, son yıllarda elektrikli araçlarda yaşanan değişim ve dönüşüm, adeta bir devrim yarattı. Tüketiciler, bu yeni nesil araçlara büyük ilgi gösteriyor. Sektör temsilcileri, Türkiye'de pazarın 1 milyon seviyesine ulaşacağını ve en az 100 bin elektrikli aracın satılacağını öngörüyor. 2023 yılında dünya genelinde EV satışlarının 2022'ye göre %35 artarak 14 milyon 182 bine ulaştığı ve global pazar payının %15,8'e yükseldiği biliniyor.

Tesla, Model 3 ve Model Y modellerinde indirimler yapıyor. Model 3'ün fiyatı 65.000 dolardan 55.000 dolara, Model Y'nin fiyatı ise 75.000 dolardan 65.000 dolara düşürüldü.

TOGG, şu an için herhangi bir indirim uygulamadığını açıkladı. Ancak, önümüzdeki dönemde indirimlerin gündeme gelebileceği konuşuluyor.

Sektör temsilcilerinden Sarjagel Genel Müdürü Selçuk Nazik, TOGG ve Tesla’nın piyasadaki durumundan söz ederek, şunları söyledi:
“Bu iki marka sayesinde EV’ler oldukça popüler hale gelmeye başladı. Ayrıca Tesla'nın Türkiye'ye özel bir model geliştirmesiyle fiyatının ciddi oranda düşmesi, elektrikli araçlarda rekabeti artıracaktır. Diğer markalarda da fiyat indirimleri görmeye başlayabiliriz. Bu gelişme de tüketicinin rüzgârı belirlediğinin en net kanıtı. Asıl önemli dalgayı ise hafif ticari, mikro elektrikli araçlarla göreceğiz. Henüz ticaret alanında, lojistik ve taşımacılıkta elektrikliler karşımıza çıkmıyor. Bu araçlar yollarla buluşursa ve Eğer Çinli araçlar için gelen regülasyonlar esnetilirse, Togg’un seri üretim adetleri ve teknik servis ağı artırılırsa, çok daha fazla elektrikli araçtan söz edebiliriz.”

2023 yılında tüm Dünya’da EV satışları bir önceki yıla göre yüzde 35 oranında artış göstererek 14 milyon 182 bin adete ulaştığını, pazar payının ise yüzde 15,8 olarak kayda geçtiğini de aktaran Nazik, “Ülkemizde yıl başında hayata geçen yönetmeliğin ve Avrupa’nın Çinli markalara olan sıkı politikaları 2024 yılında sürücüleri hibrit araçlara yöneltmeye başladı. Ancak endüstrideki rüzgârı asıl yönlendirecek ve tayin edecek olan tüketiciler olacak ve vergi avantajları sebebiyle neredeyse yüzde 50 daha ucuz olan, 1000 km menzile ve yüksek konfora sahip elektriklileri Çin’in yanı sıra Avrupa ve Türkiye’de tüketicilerin keşfetmesi ile elektrikliye dönüşüm hızlanacak. Hiçbir üretici de rüzgâra karşı durmak istemez. EV araçlarda artık keskin bir düşüş veya yükseliş yerine daha dengeli bir satış grafiği göreceğiz” şeklinde öngörüsünü paylaştı.