Dev Şirkete 'Her Yudumda' Müşterilerini Aldattığı İddiasıyla Dava Açıldı!

Dev Şirkete 'Her Yudumda' Müşterilerini Aldattığı İddiasıyla Dava Açıldı!
ABD Ulusal Tüketiciler Birliği (NCL), Starbucks'a "yanıltıcı pazarlama" iddiasıyla dava açtı. NCL, şirketin etik kahve ve çay tedarikinde iddia ettiğiyle çelişen uygulamalarına dair kanıtlar sundu. Starbucks'ın insan hakları ihlalleriyle ilişkilendirilen tedarik zinciri de eleştirildi. NCL, müşterilerin doğru bilgilendirilmeye hakkı olduğunu savunuyor.

ABD Ulusal Tüketiciler Birliği (NCL), Starbucks'ın müşterilerine "yanlış ve aldatıcı bir şekilde" etik kahve ve çay tedarik ettiğini söylediği iddiasıyla dava açtı.

thumbs-b-c-cb91a24e12d54cf65df1fd7aeac3b0f4.jpg

Borsatek'in haberine göre NCL'den yapılan açıklamada, Starbucks'ın, etik kahve ve çay tedarikinde bulunduğunu iddia ettiği ancak gerçekte şirketin pazarlamasının tüketicileri yanılttığı savunuldu.

Starbucks'ın çocuk işçiliği, zorla çalıştırma, cinsel taciz ve saldırı ile diğer insan hakları ihlalleri geçmişi olan kahve ve çay çiftlikleri ile kooperatiflerden yaptığı alımlar hakkında bilgi paylaşmada başarısız olduğu öne sürülen açıklamada, açılan davada şirketin söz konusu ihlalleri yapan yerlerden ürün aldığına dair kanıtların detaylandırıldığı bildirildi.

Açıklamada ifadelerine yer verilen NCL Üst Yöneticisi Sally Greenberg, Starbucks'ın market raflarında duran her kahve paketinde müşterilerine yalan söylediğini iddia etti.

thumbs-b-c-42a2c0e4f6d1f67d7d0b626eb697cb3a.jpg

Starbucks'ın tedarik zincirinde ciddi insan hakları ve iş gücü ihlalleri olduğunu belirten Greenberg, "Tüketicilerin tam olarak neye para ödediklerini bilme hakları var. NCL, bu aldatıcı uygulamaları açığa çıkarmaya ve Starbucks'ı iddialarından sorumlu tutmaya kararlıdır." ifadelerini kullandı.