İki markanın birleşiminden sonra tanıtıldı
Citroen CX, Citroen ve Peugeot markalarının birleştiğinin ilan edilmesinden iki ay sonra Ağustos 1974'te resmi olarak tanıtıldı. Test için kullanılan 22 adet CX 2000 ve CX 2200, 1974 Arktik Yarışı adında 3 bin 400 kilometrelik altı günlük turun bir parçası olarak Paris'te Champs-Elysees Caddesi'ndeki Citroen mağazasına dikkati çekici bir dönüş yaptı. Direksiyonda, bir yıl önce 2CV ile 1973 Afrika Yarışına katılan 22 genç vardı.
Citroen CX’in dört silindirli motoru, ağırlık dağılımını ve yol tutuşunu daha da optimize etmek üzere ön aks çıkıntısına yerleştirilmişti ve öne doğru eğik konumlandırılmıştı. Üstün konfor seviyesi için, monokok gövde 16 adet elastik bağlantıyla bir yardımcı şasiye bağlanmıştı. Bunlar, ön ve arka akslardan, ayrıca motor ve şanzımandan gelen gürültü ve titreşimi filtreliyordu.
CX modeli, Avrupa otomobil basını tarafından "1975 Yılın Otomobili Ödülü"ne layık görüldü.
CX, Temmuz 1975'ten itibaren CX SM'nin ünlü "Diravi servo" destekli direksiyon sistemine kavuştu. Hıza duyarlı sertliğiyle bu yeni tip hidrolik direksiyon, kuru, ıslak veya karlı olsun her türlü yol koşulunda ve her hızda üstün bir direksiyon hakimiyeti sağlıyordu. Başlangıçta opsiyonel olarak sunulan bu özellik, daha sonra tüm ürün gamında standart olarak sunuldu.