Cem Yılmaz'ın filmlerine 'din ve değerler' incelemesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Bilal Yorulmaz ile Sarıyer Mehmet İpgin Ortaokulu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Tuğba Sarımsakçı Akar tarafından Cem Yılmaz’ın G.O.R.A, A.R.O.G ve Arif V 216 filmleri ‘din ve değerler’ açısından incelendi. Yorulmaz ve Akar incelemenin ardından bir makale yayımladı.
Makalede, söz konusu filmlerde cinselliğin yoğun kullandığı, eşcinsellere yer verildiği ve ibadetlerden hiç bahsedilmediği yazılarak filmlerin toplum üzerinde olumsuz etki yarattığı söylendi. Üç filmde de baş karakter olan "Arif"in gençleri kötü yola teşvik ettiği öne sürüldü
Sözcü'den Ali Ekber Ertürk'ün haberine göre, makalenin bazı bölümleri şöyle:
“İncelenen filmlerde inançla ilgili iletilere nadiren yer verildiği görülmektedir. Allah inancı, G.O.R.A.'da samimi bir şekilde besmele çekilmesi ve dua edilmesi şeklinde yer almaktadır. A.R.O.G. filminde evrim teorisi Arif'in ağzından sorgulanmış ve filmin sonunda ise evrim teorisini reddeden noktaya gelinmiştir. Peygamber, melek ve kader inançlarına ilişkin iletiler ima ile birkaç sahnede bulunmaktadır. Ancak fal bakma, nazar boncuğu, kahinlik ve batıl inançlar daha çok yer bulmuştur. Ayrıca, filmlerde ibadet ile ilgili iletilere ima ile dahi olsa yer verilmemiştir. Filmlerde karşımıza çıkan en problemli konuların başında cinsellik ile ilgili iletiler gelmektedir. Filmlerinde kadınlar dekolteli, mini etekli ve göbek bölgeleri açık kıyafetler giymektedir. Cinsel içerikli sözler, günlük yaşamın bir parçası olarak kullanılmaktadır.
Arif V 216 filminde, eşcinsel davranışlara yoğun bir şekilde yer verilmektedir. Özellikle, Zeki Müren'in olduğu sahnelerde ve Arif meşhur olduktan sonra Zeki Müren'le özdeşleşen kıyafetler giydiği sahnelerde eşcinselliğe atıfta bulunulmaktadır. Benzer şekilde psikolojik ve fiziksel şiddet unsurlarına da Cem Yılmaz, filmlerinde yoğun bir şekilde yer verilmektedir.
Özelikle psikolojik şiddet unsurları sık bir şekilde karşımıza çıkmakta ve bunlar genellikle filmin kahramanı Arif karakteri tarafından sergilenmektedir. Şiddetin yanı sıra alkol, sigara ve bahis gibi kötü alışkanlıklar da genellikle Arif karakteri tarafından modellenmekte ve teşvik edilmektedir. Seyircinin en çok özdeşim kurduğu karakterin filmin kahramanı olduğu düşünüldüğünde Arif karakterinin şiddete sık sık başvurması, kötü alışkanlıklar sergilemesi ve olumsuz davranışlarda bulunması önemli bir problemdir. Özellikle genç seyirciler özdeşim kurdukları karakterlerin davranışlarını model almaktadırlar."