Bilim insanları yaşama elverişli olduğu düşünülen 85 yeni gezegen keşfetti

Bilim insanları, güneş sistemimizin dışında yaşama elverişli olabileceği düşünülen 85 yeni gezegen keşfetti.

Warwick Üniversitesi'nden araştırmacılar, NASA'nın TESS uydusunun verilerini kullanarak, Jüpiter, Satürn ve Neptün gibi gaz devlerine benzer boyutlarda olan bu gezegenlerin, ev sahibi yıldızlarından doğru uzaklıkta yer aldıklarını ve bu nedenle "yaşanabilir bölge" içinde bulunduklarını belirledi.

Araştırmacılara göre, bu gezegenlerin bazıları, Dünya'daki yaşam için gerekli olan sıcaklıkları sağlayabilir.

Araştırmanın baş yazarı Profesör Daniel Bayliss, "Yeni keşfettiklerimiz gibi nispeten soğuk gezegenler bulmak çok heyecan verici, bu gezegenler gerçekten de insan yaşamı için elverişli olabilecek sıcaklıklara sahip olabilir." dedi.

Araştırmacılar, bu gezegenlerin daha fazla gözlemlenmesi gerektiğini ve gelecekte olası yaşam belirtilerini aramak için kullanılabileceğini belirtiyor.

İşte bu keşfin bilim dünyası için anlamı ve olası sonuçları:

Keşif, güneş sistemimizin dışında yaşam için uygun koşulların olabileceğini gösteriyor.

Araştırmacılar, bu gezegenlerin bazılarının, Dünya'daki yaşam için gerekli olan sıcaklıkları sağlayabileceğini düşünüyor.

Bu keşif, gelecekte olası yaşam belirtilerini aramak için kullanılabilecek yeni bir yol sunuyor.

Keşif, bilim dünyasında heyecan yarattı ve gelecekte yaşanabilir gezegenler bulma araştırmalarına hız kazandırması bekleniyor.