'Gezegen katili', Güneş'in parıltısı ardına saklanmış... Dünya'nın yörüngesinden geçiyor

Son sekiz yılın en büyük Potansiyel Tehlikeli Asteroidi (PHA) Güneş'in parıltısı içinde saklanırken keşfedildi.

Gökbilimcilerin, neden olabileceği hasar nedeniyle "gezegen katili" olarak sınıflandırdığı bu göktaşının genişliğinin 1,5 km olduğu tahmin ediliyor. Bu kayanın bilinen en büyük PHA'lar arasında ilk yüzde 5'te yer aldığına inanılıyor.

2022 AP7 olarak adlandırılan asteroit, Dünya ve Venüs'ün yakınında yörüngede bulunan ve yeni keşfedilen birkaç asteroitten biri olmasıyla dikkat çekiyor. 2022 AP7, Dünya'nın yörüngesinden geçiyor olsa da uzmanlar olası bir çarpışmanın muhtemelen birkaç bin yıl boyunca gerçekleşmeyeceğini söylüyor.

Skynews'un haberine göre, Şili'deki Cerro Tololo gözlemevi kullanılarak tespit edilen asteroit, Astronomical Journal'daki bir çalışmada ayrıntılı olarak açıklandı. Carnegie Bilim Enstitüsü Dünya ve Gezegenler Laboratuvarı'ndan Scott S Sheppard, "Şimdiye kadar yaklaşık 1 km genişliğinde, gezegen katili olarak adlandırdığımız boyutta Dünya'ya yakın iki büyük asteroit bulduk" dedi.

25 asteroit kaldı

İç Güneş Sistemi'ndeki asteroitleri bulmak, Güneş'in parıltısından kaynaklanan arka plan nedeniyle zorluk teşkil ediyor. Araştırmanın başyazarı Sheppard, "Güneş'in parıltısı yakınında gözlem yapmanın zorluğu nedeniyle bugüne kadar yörüngeleri tamamen Dünya'nın yörüngesinde olan sadece 25 kadar asteroit keşfedildi" dedi.

Gökbilimci sözlerini, "Muhtemelen benzer boyutlarda sadece birkaç tane Dünya'ya yakın asteroit kaldı ve bu keşfedilmemiş büyük asteroitler muhtemelen çoğu zaman Dünya ve Venüs'ün yörüngelerinin içinde kalan yörüngelere sahip" ifadeleriyle devam etti.

Kaynak:halktv.com.tr Dış Haberler Servisi