Beyin hücreleri bilgisayar oyunu Pong'u oynadı

Bilim insanları, beyin hücrelerinin bilgisayar oyunu Pong'u oynadığı bir deney yaptı.

Araştırmacılar, insanların ve farelerin nöronlarını bir bilgisayara bağlayarak nöronların, raketlerin topla temas edip etmediğinden haberdar olmalarını sağladı.

Sivri uçlar çizdiler

Bilim insanları elektrik sondaları kullanarak nöronların aktivitesini ve tepkilerini izledi. Sonuçları bir ızgara üzerinde "sivri uçlar" olarak çizdi; nöron, raketi hareket ettirdikçe ve topa vurdukça sivri uçlar daha da büyüdü.

Bilim insanları nöronların ıskaladığı durumları analiz etmek için bir yazılım kullandılar. Neuron dergisinde çarşamba günü yayınlanan bir makalede araştırmacılar, "nöronların aktiviteyi değişen bir ortama, hedef odaklı bir şekilde, gerçek zamanlı olarak uyarlayabildiğini" gösterebildiklerini iddia etti.

Avustralya'nın Melbourne kentindeki Cortical Labs'ın baş bilimsel sorumlusu olan ilk yazar Brett Kagan yaptığı açıklamada, "Solucanlardan sineklere ve insanlara kadar, nöronlar genelleştirilmiş zekanın başlangıç bloğudur. O halde soru şuydu: Nöronlarla bu doğal zekayı kullanacak şekilde etkileşime girebilir miyiz?" ifadelerini kullandı.

Pong'u seçme sebepleri

Kagan, çalışma ekibinin basitliği ve aşinalığı nedeniyle Pong'u seçtiğini söyledi ve bunun makine öğreniminde kullanılan ilk oyunlardan biri olduğunu ekledi. Ekip şimdi başka oyunları da test ediyor.

Bilim insanı CNN'e yaptığı açıklamada, teknolojinin kısa vadede "daha iyi ilaç keşfi, hastalık modellemesi ve zekanın nasıl ortaya çıktığını anlamak için kullanılabileceğini, bunun da makine öğrenimi için yeni algoritmalar geliştirmek için kullanılabileceğini" söyledi.

Sözlerine devam eden Kagan, "Bu, sadece insan olmanın ne anlama geldiğinin değil, aynı zamanda canlı ve zeki olmanın, bilgiyi işlemenin ve sürekli değişen, dinamik bir dünyada bilinçli olmanın ne anlama geldiğinin de temel yönlerine değiniyor" diye ekledi.

Uzun vadede ise, bu araştırmanın bilgi işlemenin kritik önem taşıdığı robotik gibi alanlarda kullanılmak üzere "yeni bir tür bilgi işlemcisinin belkemiğini oluşturabileceğine" inanıyor.

Fotoğraf: Araştırmanın başyazarı Dr Brett J. Kagan