Şikayetler arttı: Yüzde 330 artış

Şikayetler arttı: Yüzde 330 artış
Kamu kuruluşlarının işleyişine dönük şikayetler arttı. Şikayetler, 2019’a göre yüzde 330 arttı.

Kamu Denetçiliği Kurumu’na yapılan şikâyet başvuruları 2020 yılında, 2019’a göre yüzde 330 arttı. Kuruma 2013 yılından bugüne ulaşan toplam 170 bin 744 şikayetin 90 bin 209’unu, 2020 yılındaki şikâyetler oluşturdu. 

Birgün'den Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, kurumun, “2019-2020 yılları şikayet başvurularının konularına göre dağılımı listesi” sorunların her geçen yıl derinleştiğini gösterdi. Yurttaşlar ekonomi, maliye ve vergi konularında ombudsmanın kapısını 2020 yılında 2019’a göre yüzde 4 bin 518 kez daha fazla çaldı. Buna göre kuruma, 2020 yılında ekonomi, maliye ve vergi konularında toplam 72 bin 418 şikayet iletildi.

Ekonomi, maliye ve vergi konularını ardından kamu personel rejimi, adalet, milli savunma ve güvenlik ile eğitim-öğretim konuları şikayete en fazla konu edilen konular olarak öne çıktı. Kamu personel rejimine ilişkin 2020 yılında 3 bin 703 şikayet alan idare, adalet ve eğitim konularında ise sırasıyla 3 bin 32 ve bin 813 şikâyet aldı.

Hemen her yıl olduğu gibi 2020 yılında da Adalet Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı en fazla şikayet edilen idareler oldu. Şikayetlerin idarelere göre dağılımında banka ve finans kuruluşları yüzde 76’lık şikayet oranı ile ilk sırada yer alırken Adalet Bakanlığı iki, mahalli idareler üç, üniversiteler dört, Sağlık Bakanlığı beş ve MEB altıncı sıraya yerleşti.