YÖK'ün açıkladığı sonuçlara göre öğrencilerin yüzde 27'si üniversitelerde bahar dönemindeki eğitim sürecinin yüz yüze olmasını isterken yüzde 47'si 'çevrimiçi' olmasını istedi. Öğretim elemanlarının yüzde 69'u ise derslere hazırlık çalışmalarına daha fazla zaman harcadığını belirtirken, yüzde 43'ü öğrencilerin hem derse katılımlarının hem de başarı durumlarının azaldığını söyledi.
Online eğitim süreciyle ilgili değerlendirme, iletişim ve paylaşım gibi konularda farkındalık oluşturmak için yapılan ankete 207 üniversiteden 1 milyon 255 bin öğrenci ile 27 bin 820 öğretim elemanı gönüllü olarak katıldı. Ankete katılanların yüzde 74'ü lisans, yüzde 22'si ön lisans ve yüzde 1'i doktora öğrencisiyken, öğretim elemanlarının yüzde 45'i sosyal bilimler ve yüzde 32'si de fen ve mühendislik bilimleri alanlarından oldu.
Söz konusu anketteki bahar dönemi ile ilgili kısımların Sağlık Bakanlığı ile de paylaşıldığı belirtilirken, anketin YÖK tarafından Türkiye'de yükseköğretime ilişkin 'en yüksek katılımlı' ve 'hizmet alımı' yapılmadan gerçekleştirilen anket olduğu da belirtildi.
Yüzde 47 online eğitim istiyor
Öğrencilerin yüzde 27'si bahar dönemindeki eğitim sürecinin yüz yüze olmasını isterken, yüzde 47'si 'çevrimiçi' olmasını ve yüzde 26'sı ise karma bir şekilde yapılmasını tercih etti. Buna karşılık ankete katılan öğrencilerin yüzde 46'sı koronavirüs dönemi sonrasında eğitim sürecinin sınıf içinde yüz yüze olmasını, yüzde 29'u tamamen çevrimiçi olmasını ve yüzde 25'i ise karma olmasını istedi.
"Önemli bir yol haritası oluşturacak"
Sosyal medya hesabından anket sonuçlarını değerlendiren YÖK Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, "Yeni YÖK olarak, geçtiğimiz hafta içerisinde salgın sürecinde yükseköğretim kurumlarımızda yürütülen online eğitime ilişkin görüşlerine başvurmak amacıyla öğrenci ve öğretim elemanlarımıza yönelik yaptığımız anket büyük ilgi gördü. Bu anket çalışmamız yükseköğretimimizde bundan sonraki karar verme süreçlerimizde önemli bir yol haritası oluşturacak" ifadesini kullandı.
Öte yandan dün YÖK'ten yapılan açıklama ile uygulamalı eğitimin gruplar halinde yüz yüze, teorik eğitimlerin ise asgari yeterlikler dikkate alınarak çevrim içi yapılmasına karar verdiklerini açıklanmıştı. YÖK, salgın endişesi veya barınma nedeniyle eğitime devam etmek istemeyen öğrencilerin, ''kayıt dondurma" hakkından yararlandırılmasının kararı aldıkları da belirtilmişti.