Ticari taksilerin arabalarının bir çoğu italyan, fransız nadiren de japon ve korelidir. ticari taksiciler 500.000 - 700.000 km yapmadan aracı elden çıkarmazlar. zaten beş yılda bir değiştirme zorunluluğu var. ticari de bir yılda ortalama 100 - 140 bin km koşarlar.
Yeni Avrupa taşıt komisyonu’na göre beğenmediğiniz dacia bile yarım milyon km koşar. (bakımlarını aksatmadığınız takdirde.
100 bin, 200 bin, hatta 300 bin km'de bile araç alınır, binilir. durumu iyiyse, illa o araba isteniyorsa, bütçeniz o kadar el veriyorsa alınır.
Şimdi bazı arkadaşlar diyor ya “alman veya japon olmazsa alınmaz“ diye; tamamen bu da bütçeye bağlı bir söylemdir. Zaten bütçe el vermediğinden yüksek bir km’li araç alınacaksa eğer kesinlikle alman yada japon alınmamalıdır.
Sürekli ufak tefek yürüyen arızaları oluşacağı için alman veya Japon’un masrafları araca verdiğiniz kadar para tutacaktır. Ama ülkemiz de üretimi yapılan İtalyan, Kore, Fransız gibi araçların popülaritesinden ve ülkemizde üretilmesinden dolayı parçaları alman ve Japon’a göre bi-hayli ucuz olacaktır.
Bir yanlış düşünceyi de düzeltmekte fayda var. Aracın motorundan bu kadar da korkmayın. Motor sandığınız kadar maliyetli onarım gerektiren bir donanım değil. fakat şanzıman olsun, yürüyen olsun, direksiyon kutusu olsun; bunlar motordan daha fazla dert açar başınıza.
Motoru rektifiye ettirirsiniz ama çoğu zaman şanzımanın yenisini veya en iyi ihtimalle çıkmasını almak zorunda kalırsınız.
Ekspertiz sonrası duruma göre 500.000 km’de de araç alınır.